Laatste dag en de terugreis! - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Laatste dag en de terugreis! - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Laatste dag en de terugreis!

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

07 Maart 2018 | Nederland, Doetinchem

Ik ben op mijn laatste ochtend naar het weeshuis gegaan. Alle peuters stonden weer bij elkaar in 2 bedjes. Zonder een matrasje en met plas op de grond. De vrouw kwam bij mij met de vraag of ik de baby's eten wou geven maar ik antwoordde of ik de peuters uit hun bedje mocht halen. Dat vond ze prima. Ik was de enige vrijwilliger die dag dus ze moest iemand anders zoeken om de baby's eten te geven.

Ik had alle kinderen verschoond en in de grondbox gedaan. Toen ik klaar was kwam een andere vrouw ze halen want ze gingen naar een van de lokalen, pre school. Er bleven maar 2 peuters over die geen zin hadden om te spelen. Dus die heb ik weer terug in de bedjes gezet met wat speelgoed erbij. Daarna ben ik bij de baby's gaan zitten en heb het eten overgenomen. Verder nog wat gekletst met de vrouw en afscheid genomen.

Een groot deel van mijn koffer had ik al ingepakt. Dus hoefde ik niet zo veel meer te doen. Net voor dat ik voor de 2de keer naar het weeshuis ging, ging ik nog even langs de supermarkt om koekjes mee te nemen voor de kinderen.

Smiddags was het lekker rustig. Een paar lekkere poepbroeken verschoond en een fles gegeven aan een baby. Verder weer wat gekletst met een vrouw. Zij had een paar weken terug voor de derde keer de Adams peak beklommen. De laatste keer had ze het via de andere kant van de berg gedaan en we hadden het over de verschillen.

Het afscheid nemen ging snel en simpel. Ze zeiden allemaal hetzelfde, kon nog een keer terug. Tegen iedereen zei ik, misschien. We zullen zien. Van Paraminde kreeg ik een knuffel en die zwaaide mij uit. Ik ben daarna maar snel weggelopen.

Thuis heb ik gewacht tot Janaka weer terug kwam want ik moest nog geld pinnen om met hem af te rekenen. Maar hij had mij nog niet gezegd hoeveel dat het was. Net voor het avond eten sprak ik hem. Toen ben ik met Ashkar naar het pinautomaat gegaan. 2 keer over want de eerste keer had ik te weinig geld op de bank staan. Gelukkig ging het de 2 de keer wel goed.

Ik kreeg weer een halve kip als avondeten met rijst en wat groentes. Ik heb Janaka betaald en mijn koffers gepakt. Toen afscheid genomen van Erin en Andreas, die gingen naar bed. Douglas hielp mij met de koffers en ik ben nog even met hem op de foto gegaan. Janaka was weggegaan en zou op tijd terug zijn zei hij. Ik heb hem niet meer gezien. Douglas heeft samen met mij op de taxi en Matias gewacht en hij droeg de koffers voor mij. Hoefde natuurlijk niet maar hij stond erop.

We hebben er ong 2 uur over gereden en ik was precies op tijd. Matias moest een beetje haasten want die had nog maar een uur voor hij ging vliegen. We gingen ieders naar onze eigen incheck balie voor de koffers en ik heb ondertussen op de WiFi zijn telefoon weer gereset. Daarna kwam hij weer terug om die aan te nemen en afscheid te nemen.

De eerste vlucht duurde ong 5 uur. Hij had iets vertraging maar daar heb ik niks van gemerkt. Het vliegtuig zat propvol. Ik ging proberen te slapen en dacht dat dit niet zou lukken met al dat lawaai. Ik zat ook niet bij het raam dus nergens een plek om tegenaan te leunen. Toch schrok ik een uurtje later wakker omdat ze met het eten langskwamen. Ik was nog net op tijd. Het eten smaakte me niet. Ik had scrambled eggs, met witte bonen en tomaten saus en nog iets geks. De rest van de reis heb ik steeds een beetje weggedommeld.

In Dubai ben ik het hele vliegveld door gestuurd denk ik. Ik heb meer van Dubai nu gezien dan de heenweg. Eenmaal de gate gevonden te hebben ging het snel. Ik mocht als een van de eersten het vliegtuig in. Het duurde wel even voor we weggingen maar ik ging vast een film kijken. Ik heb best goed geslapen. Het was een heerlijke stoel en naast mij zat niemand. Een stoel daarnaast wel maar daar had ik geen last van.

Mayke kwam mij ophalen van het vliegveld. Ik zocht met mijn iPad een verbinding met WiFi om haar te vertellen dat ik geland was. Ze zei me dat ze op de parkeerplaats zou wachten. Het wachten of de koffers duurde heel lang. Mijn koffers waren een van de laatsten. Daarna liep ik richting de uitgang, maar blijkbaar had ik een verkeerde deur gehad. Ik liep op de parkeerplaats naar Mayke te zoeken maar vond haar niet. Toen liep ik maar weer terug om WiFi te vinden en haar een berichtje te sturen. Het bleek dat hun voor de deur stonden te wachten waar ik eigenlijk uit had moeten komen.

Super lief. Dana, Mayke en Ronald stonden mij op te wachten. We hebben bij de mcdonalds een broodje gegeten en wat gedronken en toen naar huis gereden. Daar zaten mama en emmy met de kinderen en oma op mij te wachten met een taartje. Savonds lekker boerenkool en zuurkool gegeten van een bufetje. Daarna had ik wel moeite met wakker blijven. Heerlijk een warme douche genomen en in mijn eigen bed geslapen. Fijn om weer thuis te zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doetinchem

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1211
Totaal aantal bezoekers 47734

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: