De 5de dag een weekendje op stap - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu De 5de dag een weekendje op stap - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

De 5de dag een weekendje op stap

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

12 Januari 2018 | Sri Lanka, Kandy

De wekker vandaag op kwart voor 6 gezet en snel mijn tas ingepakt voor een weekendje weg. Snel 2 banaantjes gepakt en een appel.
We zijn met de tuktuk naar het treinstation van Galle gebracht. Ashkar heeft ons geholpen met het kopen van de kaartjes. Janaka had gezegd dat we de eerste stuk van de reis wel zouden kunnen zitten als we zo vroeg gingen. Maar dat was helaas niet het geval. We zijn net naast de deur op de grond gaan zitten. Het eerste deel van de reis, van Galle naar Colombo, duurde ongeveer 2 uur.

We kwamen op het station van Colombo aan en zijn gelijk op zoek gegaan naar waar we weer op de trein naar Kandy konden gaan. We keken op een bord, maar hebben toch maar even langs een bureautje gegaan om het na te vragen. Het kwam er op neer dat we nog anderhalf uur over hadden en zijn Colombo ingegaan om eten te zoeken. We zijn een soort snackbar ingegaan en ik heb roti gehad, a little bit spicey zei de man. Toch heb ik het niet helemaal opgegeten want mijn mond kon er vandaag niet tegen. Ook had ik een mango juice besteld en die was super lekker.
Net voor we op de trein moesten gingen we langs de wc, waar we op een lekkere vieze wc konden plassen zonder wc papier. Daarna zagen we de trein aankomen en zijn daar snel na toe gerend. Precies op tijd want we konden zitten!

Deze reis, van Colombo naar Kandy, duurde 3 en een half uur. Ik zat eerst bij het raam en had super mooi uitzicht. We hebben geprobeerd om daar foto's van te maken maar dat was best moeilijk. Laura en ik wouden ook graag een foto van dat we uit de trein hingen. Dan ging ik een beetje uit het raam hangen en zij uit de deur. Die staan hier gewoon open. Later hebben we omgewisseld. We deden het wel steeds als de trein stil stond of zachtjes reed anders was het best wel eng.
Er kwamen ook steeds mannetjes langs met manden vol eten of drinken. Ziet er niet heel gezond uit. Gelukkig hadden wij koekjes gekocht. De reis was echt al mooi. Ben benieuwd hoe de reis morgen, van Kandy naar Ella, is die moet nog mooier zijn.

Toen we ik Kandy kwamen hebben we 2 tuktuks gevraagd ons naar een guesthouse te brengen, deze hadden we van te voren geboekt via booking.com.
Holiday stay inn, super goed met een mooi uitzicht over Kandy, omdat we hoog zitten. Wat vooral heel fijn is hier dat we een warme douche hebben!
We kregen lekkere koekjes en bananen en thee. Heerlijk. Daarna een lekkere douche genomen.

We zijn daarna naar beneden gelopen naar het centrum om daar een beetje rond te kijken en wat eten te gaan halen. We hebben heel erg ver gelopen en steeds bergaf en bergop. Het is erg gevaarlijk om hier te lopen, maar je went er wel aan. Vooral bussen zijn eng. Die rijden heel hard en toeteren wel maar ik denk dat ze zo doorrijden als je niet aan de kant gaat.

We hebben uiteindelijk een westers restaurant gekozen waar je met een pasje naar binnen mocht en verschillende keukens had. Chinees, Italiaans, Thais en nog andere gerechten. Je kon dan bestellen en je pasje geven dan kon je later betalen. Ik heb pasta vongole olio met een Griekse salade en als toetje een passion juice. Erg lekker en allemaal voor omgerekend 9 euro. Daarna zijn we nog even naar een winery gegaan en een paar biertjes ingeslagen, die nu hier in een koelkast liggen die het toch niet doet. Dus morgenavond ook weer lekker lauw bier.

Toen we terug waren hebben we op ons balkonnetje nog even zitten kletsen en een lauw biertje gedronken. Het was een gezellige dag en ben benieuwd naar morgen, dat gaat weer een drukke dag worden. Maar vast heel leuk!

  • 13 Januari 2018 - 10:52

    Opa:

    lieve marlijn, ik kan je nu volgen

  • 13 Januari 2018 - 17:11

    Marina:

    Wat een leuke en vooral interessante verhalen om te lezen Marlijn. Nu lekker genieten van je weekendje weg. Veel plezier nog!
    Ik ben benieuwd naar de rest.

  • 14 Januari 2018 - 15:30

    Dinie:

    Hallo Marlijn, Het is wel heel bijzonder dat wij elkaar zo op de hielen zitten. Wij zijn vandaag vanuit India (Cochin) geland in Collombo. Vervolgens een taxi genomen naar Kandy. Ons onderkomen is "Mountain View Holliday Home". Dat moet volgens mij praktisch naast het onderkomen zijn waar jij zit of bent geweest. Ik herken je omschrijving van de stijle weg en het prachtige uitzicht. Geniet er van en groet, P&D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 47792

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: