Dag 25 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Dag 25

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

01 Februari 2018 | Sri Lanka, Galle

Vanmorgen was het niet zo leuk. Ik was alleen naar het weeshuis en daar waren de leidsters van wie ik niet zo veel mag doen. Ik probeerde nog uit te leggen dat ik het al heel vaak heb gedaan maar ze verstond mij niet. Ik ben de hele ochtend bij de baby's geweest. 2 Duitse meisjes waren bij de peuters en een bij de schoolkinderen. Ik heb alleen een pas plasluiers gedaan en een beetje met ze geknuffeld. Ondertussen heeft de vrouw 5 flesjes gegeven en 5 poepluiers gedaan terwijl ik elke keer voorstelde het zelf te doen. Toen ik weg ging kwam er nog een vrouw naar mij toe of ik geen vissen wilde kopen voor in het aquarium dat bij de ingang staat. Ik vond het een beetje onzin en heb maar gezegd dat ik er over nadacht. Die vissen zijn hier echt niet het belangrijkste.

Na het middageten ging de zon schijnen en zijn Laura en ik op het kleine stukje gras gaan liggen om maar eens een beetje bruin te worden. Met 5 minuten dreven we al haast weg van het zweten en we hebben het zeker niet langer als een half uur volgehouden. Lekker onder de koude douche gestaan en klaargemaakt voor de 2de deel van de dag.

In de middag ging ik met 4 Chinese meisjes naar het weeshuis. Het was er heel rustig, alle kinderen sliepen nog. Behalve een paar baby's. Een van de leidsters vroeg een chinees om een baby vast te houden. Ze had dit nog nooit gedaan. Daarna mochten ook de andere meiden een baby vasthouden en hebben we een beetje gekletst met de vrouwen. Ze vertelde over een paar kinderen hoe het kwam dat ze hier zijn en dat ze dezelfde vader hebben als de moeder. Ook moet een meisje geopereerd worden aan haar tanden en oren.

We zijn na de middag naar Sally toe geweest. Die heeft een ongeluk gehad met de trein. Ze was in de deur opening gaan zitten met haar voeten op het traptreetje en het perron waar ze langsheen gingen zonder te stoppen was hoger dan de andere perrons. Haar voet kwam daarlangs en het had niet veel gescheeld of ze was hem kwijt geweest. Gelukkig was haar vriendje bij haar en die kon zorgen dat de trein stopte en het ziekenhuis was maar 2 minuten van dat perron vandaan. Alles is goed gekomen maar nu zit ze in een hotel en kan ze niet lopen. Niet zo leuk einde van haar reis en lesje geleerd, niet meer zo gevaarlijk doen in de trein.

  • 04 Februari 2018 - 13:47

    Lucretia:

    Hoi
    Jeh wat kan jij mooi schrijven!! Fijn dat het goed gaat!! Trots op jou! Tot gauw. Liefs lucretia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 47702

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: