Einde van ons reisje en een nieuwe week - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Einde van ons reisje en een nieuwe week - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Einde van ons reisje en een nieuwe week

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

16 Januari 2018 | Sri Lanka, Galle

Half 9 gingen we ontbijten en daarna hadden we met Evie en Patty afgesproken om de little Adams peak te gaan hiken. Deze was ook echt super mooi! Een aanrader om te doen. Deze is goed begaanbaar, af en toe een stijle trap maar verder een goed pad. Het uitzicht was geweldig! We hebben weer een heleboel foto's gemaakt vanuit verschillende hoeken. We kwamen ook een paar Nederlanders tegen die wel even een groepsfoto wouden maken. Daarna waren ze helemaal geïnteresseerd in wat wij deden met de projecten.

Halverwege de terugweg vanaf de little Adams peak zijn we afgeslagen om de Nine arches bridge te gaan zoeken. We kwamen nog langs een thee fabriek maar we hadden niet genoeg tijd en zin om daar na toe te gaan.
Waar we de brug gingen bekijken was ook een juicesbar. Daar zijn we gaan zitten en hadden we het beste uitzicht op de brug. Ik had een juice met banaan en die was heerlijk. We hoefden maar 10 minuten te wachten en toen kwam de trein al. Leuk omdat van de andere kant te bekijken.

We hebben voor de 2de keer afscheid genomen van Patty en Evie. Die gingen naar beneden lopen om over de treinrails over de nine arches bridge te gaan en zo naar het station te lopen. Deze hele route plus wat we er al op hadden zitten was 6 kilometer. Dat was vast wel te doen maar wij wouden nog lunchen en hadden al een tijd afgesproken met onze taxi terug naar Galle.

We gingen lunchen tegenover ons guesthouse en ik had een lekkere shrimp and mushroom met een fanta. Onze taxi chauffeur was iets te vroeg maar wij waren klaar en pakten onze spullen. Na eventjes rijden zijn we al weer gestopt bij de watervallen. Riwana Falls. We zijn er niet lang gebleven want we moesten wel op tijd thuis zijn voor het eten. Terug in het busje moesten we 50 roepies voor het parkeren betalen. De chauffeur vond het ook raar.
Naar een paar uur rijden stopte onze chauffeur om ergens wat te eten, hij had een lange dag en had even pauze nodig zei hij. Konden wij mooi even naar de wc.
Uiteindelijk kwamen wij pas half 9 thuis. Net iets te laat voor het eten. Bij aankomst schrokken we wel een beetje, er waren allemaal nieuwe mensen. 2 Nederlanders, een wat ouder echtpaar en allemaal chinezen, 4 jongens en 5 meisjes. Gelukkig blijven de chinezen maar voor 2 weken, het is wel erg druk zo.

Wij zijn gelijk gaan eten en Janaka kwam mooi op tijd aan tafel om te overleggen. Hij had al een planning gemaakt en we mochten daar nog wel wat aan wijzigen als we wouden.

----------------------

Vandaag half 8 opgestaan, Naomi is jarig. Lekker ontbeten en in mijn eentje naar het weeshuis gegaan. Bijna alle kinderen zaten onder de plas en stonken, dus gelijk een ronde verschonen gedaan en daarna een baby'tje de fles gegeven. Ik was de enige vrijwilliger vandaag en ben een beetje blijven wisselen tussen de baby's en peuters.
Een van de kinderen, ik geloof dat hij paraminde heet, was ziek vandaag. Hij had 2 keer achter elkaar gepoept en moest gewassen worden. Daarna werd hij aangekleed en kreeg een echte luier om. Sally kwam wat eerder om mij op te halen, hun project was al klaar en of ik ook al mee terug naar huis wou. Dat heb ik maar gedaan, had ik mooi even de tijd om de was te doen en in het weeshuis was verder niet heel veel te doen. De kinderen sliepen of speelden lief. Ines en Dianne hadden paraminde ook langs zien komen en vertelden mij dat hij naar het ziekenhuis ging. Ik ben benieuwd wat hij heeft, morgen hoor ik vast meer.

Thuis gelijk de was gedaan en gedoucht. Een koude douche was niet erg, ik had mijn rug toch wat verbrand. Daarna rijst met verschillende curries als lunch gehad. Na de lunch verder gegaan met deze blog want heb een beetje achterstand omdat het weekend zo druk was.

Kwart over 2 samen met Sally en Laura een lesje Engels voor bereid voor de moslim school en daarna op zoek gegaan naar de mensen die met ons mee gingen. De les was weer heel leuk. Er waren iets minder kinderen als vorige week, ze waren heel lief en luisterden goed. Ze proberen nog steeds of ze heel veel stickers kunnen krijgen en zitten me dan ook steeds voor de gek te houden. Carlos was ook mee en blijkbaar was het zijn laatste keer want hij had snoep mee en deelde dat uit.

Op de terug weg gingen we kijken voor eten en liepen een soort cafetaria binnen. Sally wist wel wat lekkers voor ons en trakteerde. Het was roti met ei, totaal niet pittig. Het was eigenlijk gewoon een pannenkoek met ei, heel lekker. Ook hadden we een soort cake, wat op chocolade cake leek gekocht maar dat was niet zo heel erg lekker. Wel goed te doen maar niet wat we er van verwachten.

We zijn nog even naar het fort van Galle geweest en gekeken naar de zonsondergang. Het was helaas te bewolkt, waardoor je de zon niet in de zee ziet zakken maar gewoon achter de wolken verdwijnt. Ik liep in een jurkje wat hier dan gauw te bloot is, maar het fort is best wel toeristische dus dan geeft het niet zo heel erg. We werden daardoor alleen wel aangekeken door jongens. Dat is best grappig.
We zijn in een cafeetje wat gaan drinken op Naomi's verjaardag en daarna met de tuktuk weer terug gereden naar huis.

Het avond eten mocht Naomi's kiezen en zij koos voor roti. We kregen dit met iets van kip en groente. Heel erg lekker. Als voorgerechten hadden we een of andere groene soep. Ik heb eigenlijk geen idee wat er in zat maar het smaakte goed.
Als toetje kreeg Naomi een hele grote taart. Chocolade taart. Met een vuurwerkje erop en we hebben allemaal gezongen voor haar.

Net nog even met Dana gebeld met videobellen. Wat is WiFi toch handig. Nu lekker slapen en morgen weer naar het weeshuis.