Dag 46, 47 en 48 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Dag 46, 47 en 48 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Dag 46, 47 en 48

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

24 Februari 2018 | Sri Lanka, Galle

Vanmorgen met Louise naar het weeshuis geweest. Het was er erg druk. We waren in totaal met 6 vrijwilligers. Mij werd gevraagd om bij de pre-school te gaan helpen. In een van de klaslokalen die ze gebouwd hebben. Ik vond het wel interessant voor een keer maar vind dit niet echt leuk om steeds te doen. Ik vind baby's toch leuker. Ik zat op een stoeltje en 2 kinderen kropen gelijk op schoot. We gingen liedjes zingen in het Engels en in het Singalees. Daarna werden de kinderen een beetje baldadig en zag ik meerdere keren dat de juf ze sloeg. Ik weet dat het gebeurd maar zo voor mijn neus vond ik het niet leuk. Ook ging een kind leuk voor mijn neus staan plassen op de grond terwijl ze wist hoe ze naar de wc moest. Daar ben ik nu ook voor het eerst geweest. Ik liep met een kind mee na de wc, ze hebben een paar verschillende wc's. Meer een soort gat in de grond. Bij een van de wc's lag al een drol voor. Het stonk er heel erg. Snel weer weggegaan dus.

Na een poosje gingen ze buiten spelen. Maar ook daar gaat het hetzelfde. Elkaar slaan en speelgoed afpakken, het kleine beetje speelgoed dat ze hebben dan. Er staat een schommel, wipwap en een glijbaan in de tuin. Wel wat oud en kapot maar wel leuk. Ze gingen een paar keer glijden en ik ging met wat kinderen schommelenLater zag ik een kind plassen op de glijbaan en andere kinderen die daar weer zand op gooiden. Daarna gingen ze met het zand gooien en een ander kind wou ook gaan plassen. Het duurde even voordat de juf naar mij luisterde en het ook zag. Toen maakte ze de glijbaan wel schoon gelukkig.

Voor de lunch zat ik mij weer te vervelen op mijn kamer en kwam Koeli langs. Zij had wel zin om een spelletje te spelen. We hebben mens erger je niet gedaan en een paar kaartspelletjes. Na de lunch zijn we doorgegaan.

Smiddags ben ik naar het weeshuis geweest met Katharina. Weer hetzelfde als de andere dagen. Ik bij de baby's en zij bij de peuters. Net voor ik naar huis ging had ik een leuk gesprek met de vrouw. Ze liet mij haar kinderen zien op een foto op haar mobiel en vroeg mij ook veel vragen. Ze vroeg naar mijn geloof, werk en salaris. Ze zei dat ze zelf ook graag zou willen reizen maar het niet kan betalen. Ze stond er ook van te kijken dat ik in NL nanny kon zijn van maar een kind en nog goed betaald kreeg ook. Ik vond het leuk om zo met haar te praten, jammer genoeg moest ik weg want Ashkar stond op ons te wachten.

Ik ben gaan douchen en daarna met Erin en Louise naar het fort geweest. Het was wel gezellig maar voel mij wel een beetje het derde wiel aan de wagen. Zij delen samen een kamer en hebben veel meer met elkaar te delen dan ik. Ook met Katharina heb ik niet echt veel te delen en veel andere keus aan mensen heb ik hier niet meer. Dan maar blijven genieten van de kinderen en het warme weer.

-------------------

Vanmorgen met een grote groep naar de bejaarden geweest. Voor 3 mensen was dit de eerste keer en die heb ik een rondleiding gegeven. Daarna tot half 11 spelletjes gespeeld en gekleurd met de mensen. Het was erg gezellig, maar ik ben toch meer voor de baby's. Half 11 zijn we gegaan en liepen we naar de school die in dezelfde straat zat. Daar moesten we een poosje wachten omdat niet alle moeders er waren. Voor ieder kind gaat er een ouder mee, wij hoeven de kinderen niet te helpen bij het omkleden. Dat doen de moeders. De lerares gaat ook mee. We gaan met z'n allen in een grote bus ong 10 min rijden.

De zwemles was heel leuk. De kinderen zijn zo enthousiast en vinden het erg leuk om te spelen in het water. Sommigen zijn een beetje bang voor het water maar proberen toch mee te doen. Er is niet echt een leraar die ons helpt. We spelen wat met ze en proberen af en toe ze iets bij te brengen over hoe ze het beste kunnen zwemmen.

Na de lunch heb ik een poosje met dino gepraat. Zij werkt sinds een maand voor Janaka. Ze is een counselor en helpt ons met de projecten. Ze is niet met mij naar het weeshuis geweest maar ik denk dat ze ook meer nodig is bij de andere projecten.

Smiddags ging ik naar het weeshuis met Katharina. Ik heb een goed gesprek gehad met Katharina, over dat ik het jammer vond dat ze met z'n allen naar de supermarkt zijn gegaan dinsdag zonder mij mee te vragen of te vragen of ik iets nodig had. Ik zei haar dat ik deze groep minder leuk vond omdat er niet met elkaar overlegt werd en ieder alles voor zichzelf doet. Ze snapte me wel en zou me de volgende keer proberen niet te vergeten. Ik heb me verder weer goed vermaakt bij de baby's.

Na het project vroeg Erin mij mee te gaan naar het fort om te joggen, wat mij wel leuk leek maar ik had net luizen shampoo in mijn haar gedaan. Ik heb denk ik weer luizen. Mijn hoofd blijft maar jeuken. Ik denk dat de shampoo ook niet goed is voor mijn hoofdhuid. Ik heb ook anti dandruff shampoo gekocht maar dat helpt ook niet echt. Ik ben denk ik gewoon toe aan een warme douche thuis.

----------------

In de ochtend ben ik naar het weeshuis geweest. We waren met 3 vrijwilligers daar. 2 van een ander huis en ik. Beide dames zaten bij de baby's en de peuters zaten bij elkaar in 2 bedjes gepropt. Er lag allemaal plas onder en er was niemand te zien. Dat zag er wel heel erg zielig uit. Ook een van de kinderen lag te slapen en er werd gewoon over hem heen gelopen. Ik ben ze een voor een gaan wassen en verschonen en heb ze in de grondbox gezet met wat speelgoed. Toen kwam een van de meiden mij wel even helpen met het spelen en was het gezellig. Toen ik weg wou gaan om half 12 was er niemand van de staff om doei tegen te zeggen. Nina was weer even naar de baby's gegaan en ik heb haar maar gevraagd om bij de peuters te gaan zitten omdat er niemand anders was. Als wij vandaag niet waren gekomen hadden de kinderen waarschijnlijk nu nog in het bedje gezeten. Dit geeft wel een naar gevoel.

Middags ben ik met 3 vrijwilligers van Janaka's huis naar het weeshuis gegaan. Van het andere huis kwamen ze niet en dat was maar goed ook. Het was een leuke middag. We hebben de kinderen een broodje kunnen geven en een banaan. Daarna kregen ze melk en mochten we met ze spelen. Ik ben bij de baby's gaan zitten en heb weer fijn flesjes kunnen geven. In de ochtend is er altijd zo veel lawaai en Smiddags is het veel fijner om daar te zijn. De kinderen zijn rustiger en veel liever.

Na het project heb ik mij gedoucht en klaar gemaakt. Ik ging met Katharina, Katrine, Nina en Mattias uit eten. We hebben eerst bij een bar aan het strand een drankje gedaan en een klein voorgerechtje genomen. Naast ons werd er een verjaardag gevierd en wij kregelheid laatste stukje taart. Zo lekker. Daarna zijn we 2 restaurantjes verder gaan zitten en heb ik een heerlijke Lasagne besteld. Het was een leuke avond. We zijn op tijd naar huis gegaan en onderweg heb ik toch een schilderij van olifanten gekocht. Ik twijfelde al een tijdje maar ik wil zelf natuurlijk wel een aandenken aan deze maanden hebben voor thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 47561

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: