Dag 52, 53, 54 en 55 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Dag 52, 53, 54 en 55 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Dag 52, 53, 54 en 55

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

02 Maart 2018 | Sri Lanka, Negombo

Het duurde even maar uiteindelijk werkte het. De iPhone van Matias mag ik lenen tot aan het vliegveld. Helaas heb ik alleen mijn nl simkaart nog steeds kwijt en kan ik dus niet op mijn WhatsApp komen. Ik heb mijn Sri Lankaanse nummer (+94 770472486) erin gedaan en al mijn contacten staan nog in de telefoon. Matias en ik zijn blijven eten want het stormde heel erg. De regen viel met bakken uit de lucht en het onweerde heel erg. Had ik al verteld dat ik achter op de scooter van Matias heb gezeten? Daarom moesten we nu wachten tot het zou stoppen met regenen of in ieder geval wat minder hard. Als diner adviseerde Matias mij de tuna te nemen. Super lekker was die! Met Franse frietjes en een salade.

Rond half 9 zijn we weer op de scooter gestapt ontering naar huis te gaan. Matias moest soms zachtjes rijden omdat anders al het water ophoog spatte. Thuis heb ik nog een spelletje gespeeld met Koeli en Katharina en daarna gaan slapen.

----------------

Vanmorgen ben ik naar het weeshuis geweest en daar waren nog 3 andere vrijwilligers. Er zaten 2 meiden bij de baby's dus ben ik naar de peuters gegaan. Daar zat Nina. Maar toen ik kwam ging zij ook naar de baby's. Super irritant want nu was ik alleen bij de peuters en 3 andere vrijwilligers bij de baby's. Toch was het wel een leuke ochtend. Ik heb de kinderen wat eten kunnen geven en met ze gespeeld. Ik had kleine spiegels gekregen van Mille en die meegenomen naar de peuters. Zo grappig om te zien hoe ze daarmee spelen. Een meisje was helemaal verbaasd. Ze zag mij door de spiegel en toen ze de spiegel liet zakken zag ze de muur, dat vond ze heel gek. Ook zat ze steeds gekke bekken te trekken.

Een meisje had een wond in haar duim gebeten en ik vroeg de vrouw of ze dat al had gezien. Niet dus, ze nam haar mee voor een pleister die er welgeteld 2 min op bleef zitten. Ook een jongetje had heel veel oorsmeer en ik kon hem in de houdgreep houden terwijl zij het schoonmaakte. Verder nog wat poep van de grond geraapt en plasjes gedweild en de ochtend was weer voorbij.

Na de lunch ben ik met Katharina naar de atm geweest. Ik heb daar het laatste deel van het bedrag gepind van de donaties. Dit heb ik aan Ashkar gegeven en hij heeft er alles van mijn lijstje mee gekocht. Matias had een lijstje met spullen gekregen van een van de Office lady's die ze graag zouden hebben. Een soort melkpoeder, babyolie, schriften en pennen. Dit leek mij dan nu wel een goed doel voor het laatste geld dat ik nog had. Ze waren er weer blij mee.

De middag heb ik met 2 andere vrijwilligers bij de baby's doorgebracht. 3 andere vrijwilligers zaten bij de peuters. Ik irriteer mij er een beetje aan dat iedereen een favoriet kind moet hebben en die dan ook de hele tijd vast willen houden. Nu ook weer bij de baby's steeds dezelfde zitten op schoot. Maar ja wie ben ik om er wat van te zeggen.

De weg terug naar huis was verschrikkelijk. Het had heel erg geregend. Dus al het water stond nu op de weg en het was best lastig voor de tuktuk om erdoor te komen. We hebben ergens in een winkeltje vlakbij wat internet gekocht want de mijne was alweer bijna op. Ik kan een hotspot maken en dan hoeft Katharina ook de deur niet meer uit. Als avond eten kregen we een lekkere pittige pizza van de pizzahut. Met sla en patat. Heerlijk.
---------------

In de ochtend afscheid genomen van Katharina. Die ging verder reizen naar new Zeeland. Wel spannend voor haar. Maandag had ze een slechte dag. Ze moest huilen en vertelde me dat ze twijfelde over de reis. Ze wou graag naar huis. Haar telefoon had het ook begeven. Maar nadat ik naar Coco bay was geweest met Matias waren de twijfels al weer weg. Ze ging toch. Haar telefoon deed het weer en ze kon vanuit new Zeeland altijd nog besluiten terug naar huis te gaan.

Ik ben daarna na het weeshuis gegaan waar het weer hetzelfde ging als de andere dagen. De lunch thuis word steeds saaier. De 2 andere meiden eten vaak niet mee of eten wel iets maar geen rijst. Er is nog wel een andere man gekomen, die er al eerder was geweest. Net voor mij denk ik. Maar hij voelde zich niet lekker en was na de lunch ook gelijk weer weg.

Smiddags weer na het weeshuis geweest maar ik heb een beetje te lang gewacht met het schrijven van deze blog dus weet niet meer goed wat ik gedaan heb. Savonds ben ik op tijd naar bed gegaan nadat ik mijn tas voor de volgende dag had gepakt en de wekker op kwart voor 6 gezet.

-----------------

Vanmorgen vroeg opgestaan en Douglas had speciaal voor mij het ontbijt al klaar gezet. Kwart over 6 kwam Ashkar om mij naar het treinstation te brengen. Kwart voor 7 zou de trein gaan maar 7 uur vertrok hij pas. Ik heb in totaal 4 uur over gedaan om in Negombo aan te komen. Gelukkig had ik wel een zitplaats. In Colombo moest ik overstappen op een andere trein. Ik had nagevraagd naar welk perron in moest gaan. Ik koest op perron 1 zijn daar zou om 9:35 een trein vertrekken naar Negombo.

Om 9 uur was er al een trein en een paar mensen die ik het vroeg zeiden dat deze naar Negombo ging. Dus ik ging erin zitten. Toen bleek dat deze trein er mee ging stoppen. We moesten er dus allemaal weer uit. Op perron 2 kwam de goeie trein zei de man. Dus wij met z'n allen naar perron 2. Daar vroegen mensen mij of dit de goeie trein zou zijn. Ik zei dat ik dacht van wel maar het ook niet zeker wist.

Ik stapte in de trein en ging zitten. Daarna vroeg ik aan iemand of dit de trein naar Negombo was. ,aar dat was het niet. Gauw de weer uit gegaan en 2 andere backpackers die naar Negombo moesten gewaarschuwd. Toch weer terug naar perron 1 en daar kwam de goeie trein. Over de ns in nl valt veel minder te klagen als hier.

Eenmaal in Negombo aangekomen heb ik een tuktuk gedeeld met een andere backpacker maar volgens mij hebben we allebei te veel betaald en heeft de tuktuk driver een mooi extra zakcentje.

Het was fijn om Laura weer te zien. Ze had een mooi hotel geboekt waar ik een gratis nachtje kon blijven slapen. Laura had wel 3 keer gevraagd hoe dat zat met betalen maar niemand wist het antwoord. Dan maar gratis. We hebben mijn spullen gedropt in de kamer en ik heb mijn bikini aangedaan. Laura had 2 bedjes geregeld onder een palm boom aan het strand. Lekker rustig en met een mooi uitzicht. Daar konden we mooi bijkletsen en zwemmen in het zwembad dat daarachter lag.

Rond half 4 gaan douchen en aankleden. Tv gekeken op haar kamer en daarna de straat op gegaan. We hebben een paar winkeltjes bekeken en een biertje gedronken bij ammehula. Eigenlijk mag er geen alcohol verkocht worden want het was weer een feestdag. Het was weer volle maan.

Daarna hebben we nog een stuk gelopen en hebben we Cor en een vriend van Cor weer ontmoet. We hadden afgesproken nog een drankje te doen en lekker uit eten te gaan. We aten bij een Italiaans restaurant en ons blikje bier moesten we op de grond zetten. Ze deden er een servetje omheen zodat het niet zo opviel vanaf de straat. Het voelde net of we 15 waren en stiekem moesten drinken.

Ik had een pasta besteld met zwarte truffel. Super lekker maar heel weinig. De anderen hadden pizza's besteld en daar kon ik gelukkig wat van meekrijgen. Het was een super leuke avond. Daarna zijn we met Cor meegelopen naar zijn hotel. Hij sliep in een super luxe hotel waar we nog even buiten hebben gezeten. Ze hadden live muziek. Een man speelde op een saxofoon. Ik zei dat ik dat instrument ook bespeelde en toen had de vriend van Cor even geregeld dat ik mee kon spelen. Ik bakte er alleen niks van. Ik mocht alleen op de tenorsax en dat had ik nog nooit gedaan. Wel grappig om te proberen.

Daarna met Laura terug gelopen naar het hotel. Onderweg lag er een man op de straat. Vast een zwerver of zo maar ik schrok er wel van. Hij leek wel dood. Eenmaal in bed snel in slaap gevallen, zo moe.

---------------

Natuurlijk waren we weer voor de wekker wakker. Ontbijten konden we beneden in het restaurant. Ze hadden een super uitgebreid buffet met zo veel lekkere dingen. Ze maakten een wafel voor ons waar we zelf chocolade saus overheen deden en banaan.

Daarna heb ik mijn spullen gepakt en hebben we afscheid genomen. Voor nu dan, misschien zien we mekaar in Nl weer. Zou mij leuk lijken. Ik ben met de vriend van Cor meegegaan in de tuktuk naar het busstation. Daar namen we de high way bus naar Colombo en daar hielp hij mij met een bus te zoeken naar Galle. Die was er niet en toen heb ik de bus genomen naar Matara. Dat ligt zo'n 30 km verder dan Galle. Daar moest ik dan weer een bus terug naar Galle zoeken. Ondertussen was ik 6 uur verder met reizen en was ik te laat voor het feestje in het weeshuis.

Het feestje viel wel mee. Matias had alleen voor de volwassenen wat te eten gehaald en niks voor de kinderen. Er waren niet veel mensen maar ze waren wel blij met het eten. Katrine vertelde dat ze de dag ervoor ruzie hadden gehad met een vrouw. Het was de vrouw die mij steeds thee maakt en super lief is voor mij. Ze was heel erg boos geweest op de meiden en ze mochten de baby's niet meer zo maar optillen.

Vandaag was het optillen wel weer goed meer ze mochten ze niet meer verschonen volgens mij. Bij mij liet ze het wel toe. Ik heb wel een vermoeden wat ze fout gedaan hebben maar weet het niet zeker. Ik denk dat de vrouw zich ook irriteerde aan dat ze de kinderen steeds maar weer dragen en ook steeds dezelfde kinderen pakken.

De rest van de dag heb ik niks meer gedaan. Rijst als avondeten gehad en een chocolade koekje als toetje.

  • 02 Maart 2018 - 21:22

    Jolanda:

    Ach lieverd, wat we mooi verhaal van het perron, woehaaaahaaa, zooooo herkenbaar. Tis e blijft een gok.
    Geweldig dat je genoten hebt van de luxe in Negombo. Nu nog maar een paar dagen schat. Tot gauw!!

  • 04 Maart 2018 - 11:43

    Jolanda:

    Nog 1 dag te gaan.....wat ga je doen?
    Geniet nog even van de warmte, sluit je ogen en ruik, hoor en voel Sri Lanka.

    Goede reis en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 47701

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: