Dag 30 en 31 De helft! - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Dag 30 en 31 De helft! - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Dag 30 en 31 De helft!

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

06 Februari 2018 | Sri Lanka, Galle

Vanmorgen alleen naar het weeshuis geweest. Twijfelde eerst of ik een ochtenden vrij zou nemen. Voelde me niet heel erg fit, toch maar goed dat ik ben geweest. Er was anders niemand voor bij de peuters geweest. De vrouw vroeg mij ook gelijk of ik me met die kinderen wou bezig houden. Ik heb ze allemaal in de grondbox laten spelen en had weer de leesboekjes meegenomen. De tijd vloog voorbij het was best gezellig. Ik kreeg nog een lekker sapje van de vrouw, misschien wel een soort waardering.

Smiddags weer met 3 Chinese meiden naar het weeshuis gegaan. Ze waren niet heel blij met mij geloof ik, want ik vroeg Ashkar om ons niet zo vroeg op te halen. Hij kwam steeds vaker eerder en ik had elke keer het idee dat we al zo vroeg weer gingen. Alsnog hebben we niet veel met de kinderen gespeeld, pas tegen 4 uur konden ze de grondbox in. Ik heb me weer een beetje bezig gehouden met de baby's en poepluiers verschoond.

Na het project even gedoucht en naar het tailor vrouwtje gegaan mijn shirt en broek opgehaald. Het was in een keer goed, niet perfect voor in Nederland voor voor hier echt prima.

---------------------

Het begon heel gezellig in het weeshuis vanmorgen. Ik ben bij de peuters in de grondbox gaan spelen en had weer boekjes en 2 handpoppen meegenomen. De Chinese vrouw had dit achtergelaten. De kinderen waren er eerst weer heel blij mee maar na een uurtje gingen ze de boeken steeds kapot maken en mij een beetje treiteren. Ik werd er een beetje geïrriteerd van. Een kwartier voor ik wou gaan waren er nog maar 3 kinderen in de grondbox waarvan 2 bij het poortje stonden tegen mij te praten, versta ze natuurlijk niet maar ik zag al gauw genoeg wat er aan de hand was. Een jongetje stond in een hoekje onder de poep en had een heel spoor gemaakt. Ik kon ook geen vrouw van de staf vinden die mij kon helpen. Ik heb eerst wat poep van de grond opgeruimd en daarna het jongetje gewassen. Toen kwam een vrouw het van mij overnemen omdat z'n haren ook meteen gewassen moesten worden dan hoefde ze dat straks niet meer. Daarna heb ik de rest van de poep van de vloer geveegd en kwam weer een andere vrouw even met de mop langs.

Laura en ik hadden bij het ontbijt al besloten Smiddags naar het strand te gaan ipv naar een project. Nu na het hele poep gedoe was ik daar heel erg aan toe. Thuis even snel gedoucht omdat ik me zo vies voelde en daarna meteen gegaan. Bij Coco bay gelunched. Ik had een pasta besteld met Cream sauce, champignons en ik dacht nog iets maar kan mij niet meer herinneren wat er op de kaart stond. Ik kreeg alleen pasta met Cream sauce, ze waren de champignons vergeten, die kreeg ik er na het vragen apart bij. Beetje een karige pasta, die neem ik de volgende keer niet weer dus.

Het strand heeft me echt goed gedaan. In de ochtend voelde het nog een beetje stom om een project hiervoor af te zeggen maar ik denk dat 5 dagen, 2 keer per dag naar een project gaan wel echt veel is. Je hebt ook veel te verwerken hier en het is warm de hele dag. Ik begon in de zon en al gauw verdween die achter de palmbomen, maar goed ook want ik wou niet nog een keer zo verbranden als zaterdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 47719

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: