Het 2de weekend - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Het 2de weekend - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Het 2de weekend

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

21 Januari 2018 | Sri Lanka, Unawatuna

Vandaag was ik alleen met Grace naar het weeshuis gegaan. De andere Chinese meisjes gingen niet mee. Toen we binnenkwamen rook ik gelijk een poepgeur maar kon niet vinden waar het vandaan kwam. Zo vies.

Er kwamen vanmorgen heel veel studenten, die gingen de muren verven, leuke poppetjes maken enzo. Ook zag ik dat ze heel veel kleren en schoenen kwamen brengen. Super goed. Is ook echt nodig daar. Ik had een jongetje dat had gepoept, misschien was het dat wat ik rook. Ik ging hem wassen in de waskamer, maar kon daarna geen broek of iets meer vinden. Toen ik het vroeg zeiden ze "outside", maar toen ik daar keek zag ik nog steeds niks. Heb er wel een half uur over gedaan om iets te zoeken en te wachten. Uiteindelijk kwam ze een broekje brengen. Maar de kinderen met een plasluier kon ik niet verschonen. Ik voelde me van,legen nutteloos en constant in de weg lopen. Dus ben op tijd weer gegaan.

De man die de lokalen bouwt ging met mij weer mee naar een atm. Grace ging ook mee en na de tijd zette hij ons netjes thuis af. Heel erg fijn. Daar heb ik gelijk mijn kleren van het weeshuis in de was gedaan en gedoucht. Ik heb een setje kleren die ik nu bewaar voor het weeshuis, want anders blijf ik aan het wassen en zit alles onder een plas geur.

Net voor de lunch zag ik dat mijn bed was verschoond. Dus zijn Laura en ik naar Janaka op zoek gegaan om te vragen wanneer het nieuwe meisje komt. Janaka was er niet maar een vrouw wou wel even bellen. We hebben gelijk gevraagd of we dan mijn kamer mogen delen ipv de kamer van Laura boven. Dit was goed maar we moesten wel snel al Laura's spullen overpakken. Met een kwartier hadden we dat gedaan en was haar kamer leeg. Na de lunch kwam het nieuwe meisje, het was een wat oudere vrouw, Duits maar woont in Engeland.

Na de lunch ben ik de kamer een beetje gaan schoonmaken. De douch met een schuursponsje en gekookt water geschrobd. Laura had de spiegels gedaan en nu glimt onze kamer weer mooi. We moeten hier ook nog iets van 6 weken zitten, dan is het wel lekker als het een beetje schoon is.

Kwart over 2 hebben we Naomi uitgezwaaid, die werd met een tuktuk naar de trein gebracht omdat ze naar huis gaat. Haar telefoon is kapot dus nu reist ze zonder.

Daarna zijn wij onze spullen gaan pakken en zijn we met de tuktuk naar het strand gegaan. De weg liep omhoog en wij zaten met 4 in de tuktuk, het leek er even op dat we moesten gaan lopen. Bovenaan zijn we uitgestapt en weer na beneden geklommen, het was een weg met allemaal keien en bomen op de weg. Het was een mooi strandje met een barretje waar we een cocktail hadden besteld. Ze hadden hier houten bedjes. Wel fijn dat er bedjes zijn, maar deze waren best hard.

Het water was heerlijk, niet te koud niet te warm. Maar een man vond een hele grote dode vis. Hij was gestikt in een andere vis, daar leek het op. Toen dacht ik laat dat zwemmen maar zitten.

We waren met Sally en haar vriend aan het strand en hij is Sri Lankaans. Dus hij kan dingen horen die wij niet verstaan. Hij vertelde dat een aap een portemonnee had gestolen en een aap had 2 appels gepakt en ze zaten nu in een boom.

Eenmaal weer thuis even gedoucht en klaar gemaakt. Want we gingen een avondje stappen. Even lekker tutten met een biertje erbij. We gingen weer richting het strand, Unawatuna. We hebben chicken kebab gegeten, ik had eerst liever 2 andere gerechten maar blijkbaar kon de helft van de kaart niet, alles was op. Maar dit was heel erg lekker. 10 uur begon happy hour, dus namen we nog een lekkere cocktail en nog een toetje, een crêpe met Nutella, banaan en een bolletje vanille-ijs.
Bij het afrekenen kregen we een beetje ruzie, het geld klopte niet en er was geld van tafel verdwenen. Een beetje raar maar we moesten ons avondje uit maar niet laten verpesten. Dus het achter ons gelaten en naar happy banana gegaan. Een leuke plaats met veel toeristen, ook wel locals maar die moeten betalen om binnen te komen en dat is voor veel mensen niet te betalen. 2000 roepies is voor hun echt duur. Sally en haar vriendje zaten buiten op het strand arak met Sprite te drinken. Wij moesten natuurlijk even helpen met de fles op maken.

Daarna gingen we proberen om Aki, het vriendje, mee te krijgen. Sally ging met de manager praten en hij mocht gratis mee naar binnen. Als je maar charmant doet kun je hier veel bereiken.

Het was een hele leuke nacht. Leuke mensen, best leuke muziek en een lekker biertje.
We hebben een random tuktuk terug gevraagd. Deze reed best wel hard, maar er was gelukkig niemand op de weg. Hij had ook boxen achter in de wagen en die stonden ook best hard. We kwamen veel later terug dan dat eigenlijk mocht. De avondklok staat hier op 2 uur geloof ik en het was 4 uur. Douglas stond ons op te wachten en zei heel blij good morning. Hij is altijd zo lief, een schatje. Wij naar onze kamer en zagen een spin boven mijn bed. Dus nog even Douglas weer gehaald, die haalt dat met gemak even voor ons weg.

------------------------------

De volgende dag bleek dat we best luidruchtig waren geweest, dat was tijdens het spin avontuurtje want Ines lag al in bed en die hoorde het ook. Oeps. We hadden lekker uitgeslapen tot ongeveer 10 uur en gingen toen maar even kijken of er nog ontbijt was.

Net voor lunch tijd gingen wij weer na Unawatuna om te shoppen, we moesten wat leuks hebben voor de balletvoorstelling die avond. Eerst gingen we lunchen bij een leuk tentje in dezelfde straat. Een lekkere chickenburger had ik,er zaten een soort chips en bonen bij. We hadden een paar winkeltjes met kleren al bezocht, maarveel is in de verkeerde maat. Of te breed aan de bovenkant of veel te smal of te kort. Bijna hadden we het op gegeven, maar in het laatste winkeltje hadden ze heel veel leuke dingen. Ik heb een jurkje gekocht voor maar 1000 roepies, dat is ong 5 euro.

Thuis weer even gedoucht en klaargemaakt. Samen met een Duits stel en een nieuw meisje uit België(Franse deel) zijn we met de tuktuk naar het ballet gegaan. We waren goed op tijd gegaan om een beetje een mooi plekje te hebben. Uiteindelijk was het niet heel leuk. We hebben er 4 uur lang gezeten, waarvan de show 3 uur duurde. Het waren heel veel kinderen die in groepen dansen lieten zien. Koeli, de dochter van Janaka, heeft 3 keer over een dansje gedaan. Tussendoor was er nog een man die ging speechen, veeeeeeel te lang en in het Singalees, dus niet te verstaan. Ook de presentator gaf steeds een lange uitleg. Al met al best een saaie voorstelling.

We waren te laat voor het avondeten maar Douglas heeft wat voor ons bewaard. Lekkere noedels met een beetje pittige kip en sla.

-------------------------

Vanmorgen op tijd op gestaan, ontbeten en grace uitgezwaaid. Daarna spullen gepakt en na het strand gegaan. Daar liggen bakken in de zon en gezwommen in de zee. Hier was de zee mooier als de white Beach waar we vrijdag heen waren, vond ik. Super lekkere bedjes om op te liggen. Coco Beach is een restaurant en hotel en de bedjes hoorde daarbij, maar omdat wij bij Janaka horen mogen wij daar liggen.

Ik heb daar een pizza als lunch gehad met een fanta erbij. De lunch hebben we in de schaduw op gegeten en daarna weer in de zon gaan liggen. Het gaat best hard hier met de zon. Ik heb me goed ingesmeerd dacht ik. Maar toch best verbrand, helaas.

Rond 4 uur naar Unawatuna gegaan, Ines wou nog wat jurkjes kopen en daarna nog een drankje gedaan. Thuis lekker koud gedoucht.

Het avondeten was ook weer heerlijk. We hadden vooraf tomatensoep en daarna pennen met een kaassaus. Een soort gefrituurde kip, kipnuggets ofzo en sla en als toetje een roze ijsje. Lekker veel kleurstof. Daarna de planning gekregen voor de maandag en op onze kamer een potje gekaart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Unawatuna

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 47738

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: