19-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 19-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

19-03-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

19 Maart 2012 | Italië, Palermo

Vrijdag avond hebben we dus lang bezig geweest met de muis. Ik heb hem in totaal 4 keer gezien! Toen Marina klaar was met skypen zijn we gtst gaan kijken, alleen deed de aflevering het niet op internet. Dus hebben we de laptop maar afgesloten. We hebben op aanraden van de ouders van Marina mijn e-reader aangezet met muziek erop. Zodat de muis niet naar ons zou komen. Rond een uur of 1 vannacht kwamen we tot de conclussie dat de muziek niet hielp, we konden er niet van slapen. Dus hebben we de muziek maar uitgezet en hebben we even gekletst. Marina ging ijsthee halen en ik heb de laptop weer opgestart. Weer even geprobeert gtst te laden, maar weer geen succes. We hebben een paar andere filmpjes gekeken en hebben toen nog een poging gedaan tot slapen. Dit keer wel met succes. Tot een uur of 8 heb ik wel lekker geslapen maar daarna ging het ook niet meer. Die muis blijft toch in je gedachten, ook al zegt iedereen dat de muis banger is dan wij voor hem. Je schrikt er gewoon van en we weten niet waar hij is gebleven.

Zaterdag zijn we rond half 10 op gestaan. Ik heb eerst even een paar verslagen voor school veranderd op de laptop van Marina omdat mijn word het weer niet doet. Heeft er iemand een geldige activatie code (of zo iets) voor mij?? Daarna hebben we gtst gekeken met koekjes als ontbijt en later nog een film. Toen de film af was ben ik mij gaan douchen, ik naar boven om een handdoek te gaan halen. Maar omdat we nog niet wisten waar de muis was heb ik de handdoek met de stok van de bezem gepakt en kon eindelijk onder de douche. Na de douche hebben we ons klaar gemaakt en zijn we richting de H&M gegaan die we al eens hadden gezien. Onderweg kwamen we een leuk marktje tegen met daar leuke schoenen winkels. Daar heb ik ballerina's gekocht. Het was een winkel waarin de schoenen allemaal achter glas stonden, je moest dus aanwijzen welke je wou en dat moet je dus weer vragen in het Italiaans. We worden er steeds beter in. Toen we weer verder liepen kwamen we een ijssalon tegen en dat konden we natuurlijk niet weerstaan, ik had aardbeiensmaak en Marina meloen. We kregen er een hoedje op van iets als eetpapier. Het smaakte goed :). Eenmaal bij de H&M voelde het een beetje als thuis in NL. De H&M heeft ong. 4/5 verdiepingen, de bovenste is van de heren maar de andere zijn allemaal voor ons :D. Uiteindelijk heb ik een pet, ondergoed en een spijkerjasje gekocht. Onderweg na huis nog een paar winkels gezien maar niks gekocht. Marina heeft nog wel op de terug weg een paar ballerina's gekocht op de markt van de heenweg. Eenmaal thuis durfde ik weer na boven om tussen mijn kleren te kijken. Ik heb geen muis gezien. We hebben de vrijwilligers nog gevraagt of ze uitgingen, maar zij gingen niet meer. Dus zijn wij een film gaan kijken en tortellini's gegeten.

Zondag had ik de wekker gezet om 11 uur. Zaterdag nacht hadden we weer wakker gelegen dankzij onze vriend. Waarschijnlijk zijn het vrienden, want het spookt hier. We hadden boven een gifsnoepje liggen en toen we eenmaal in bed lagen, we waren er al bijna van overtuigt dat de muis dood zou zijn, hoorde ik geluid. Marina lag al te slapen en had dat niet gehoord. Ik dacht laat ik maar niks zeggen anders slaapt ze de rest van de nacht ook niet meer. Maar toen werd het geluid steeds harder. De muis liep boven ons hoofd heen en weer en toen heb ik Marina toch maar even wakker gemaakt. De muis had het snoepje meegenomen naar mijn kant van het huis. Hij zat toen boven mijn hoofd het snoepje heerlijk op te peuzelen. De vrouw van de b&b zei dat de snoepjes na een half uur begonnen te werken. Dus hebben we een uurtje gewacht en toen hoorden we niks meer. In de keuken lag ook een snoepje en onder de bank lagen er ook 2. Zondag ochtend toen we dus wakker waren keken we in de keuken en toen was het snoepje verdwenen. Ook boven was te zien dat er aan het snoepje was gegeten. De rest van de ochtend zijn we na de markt geweest en bezig geweest met huiswerk. Toen we daar mee klaar waren hebben we even geskypt met een leraar ook over het huiswerk. Daarna hebben we een paar broodjes gesmeerd en zijn we na buiten gegaan. We zijn gaan lopen zonder doel en kwamen bij de cathedraal in de buurt uit. Daar hebben we lekker in de tuin in het zonnetje gezeten en onze broodjes op gegeten. De cathedraal was niet los, waarschijnlijk omdat het zondag is. We zijn er even omheen gelopen en daarna na een parkje in de buurt gegaan, vanuit daar nog weer een stukje verder en hebben we een paleis gezien, deze was gesloten. Van de buitenkant kon je niet echt zien dat het een paleis was maar het stond op de bordjes. Er stonden ook openingstijden en de entree prijs op. Misschien gaan we daar nog wel eens kijken. Daarna zijn we weer na huis gelopen. Eenmaal thuis hebben we de vrouw van de B&B gesmst dat de muizen niet weg zijn en dat we hier niet van kunnen slapen. Ze praatte er een beetje om heen, of we niet iemand anders konden vragen. Wij zeiden dat er niemand hier is die we kunnen vragen en met thuis hebben we het er al overgehad. Uiteindelijk is haar man gekomen met nog meer snoepjes en een kartonnen plaatje met een dikke laag lijm en kaas erop. We moesten maar hopen dat het nu lukte. We hebben nog een film gekeken, ik heb nog geskypt en toen zijn we maar gaan slapen. We hadden even het gevoel dat we de muis weer hoorden, maar of het nu de muis was of iets anders dat weten we niet.

Vandaag, Maandag toen we wakker werden. Heb ik meteen gekeken of er een muis in de lijm zat. Dit was niet het geval maar de 2 snoepjes die hij in de keuken had gelegd waren ook verdwenen. Of te wel ze hadden vanacht hier weer lekker rondgespookt. We hebben vandaag stage gelopen van 8 uur tot 2 uur. Toen we aankwamen kwam Silvana een van de leidsters na ons toe. Zij begon in het Italiaans wat te vragen, maar dat begrepen we niet. Toen kwam Daniëlla naar ons toe of we vanavond zin hadden om met hun te gaan eten. Met alle leidsters, naomi en haar moeder en nog een paar kinderen met ouders. Wij zeiden dat we dat wel wouden. Dat kunnen we niet afslaan. Later gebeurde er nog iets leuks. Ik zat samen met Marina op de grond met een paar kinderen om ons heen. Elena zat achter mij en ging met mijn haar spelen. Ik weet niet meer waarom maar ik zei, kak, als een soort shit. Elena begon te lachen en zei iets van jij bent poep. Want poep is in het Italiaas kaka. Dat was zo'n grappig moment.
Het was vandaag weer een mooie zonnige dag, dus al vroeg met de kinderen na buiten geweest om daar te spelen, na een poosje moesten de kleintjes na binnen en ben ik samen met Silvana daar gebleven. Ik denk rond half 12 kregen de kleintjes pasta, ik heb jennifer en Marianne meegenomen en hun eten gegeven. Marianne was al een paar keer aan het huilen en aan het hoesten. Toen ik een hap in haar mond had gedaan verslikte ze zich denk ik want ze moest hoesten. Ik klopt haar een beetje op haar rug en toen het niet ophield wou ik een leidster roepen, deze had het al gezien en haalde haar eruit. Ze lag op de arm van Daniëlla en met haar buik naar beneden. Toen het niet hielp bliezen ze haar in de oren en haalden ze het eten bijna uit haar mond. Daarna was het oke en ze zeiden tegen mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Maar ik was er natuurlijk wel van geschrokken. Toen de peuters gingen eten heb ik samen met Jennifer gespeelt en haar een beetje uitgedaagd in het kruipen. Leuk om te zien dat ze vooruitgang boekt, toen wij hier in het begin waren kon ze nog niet eens lang op haar buik liggen. Tussen de middag was het rustig, we hebben maar even buiten pauze gehouden en zijn toen weer na binnen gegaan om aan Daniëlla meer informatie te vragen over dat eten. Waar het was enzo, toen heeft ze Verena ook gevraagt en uiteindelijk heeft zij het aan ons uitgelegd waar en hoelaat. Daarna vroegen ze mij naar mijn kleding maat. We kregen een T-shirt voor een anti rasicme dag. Het is alleen nog de vraag of we daaraan mee mogen doen, omdat we op die tijd stage moeten lopen. Het lijkt me wel heel erg leuk om daar aan mee te doen. Om 2 uur zijn we na huis gegaan en heb ik mij even gedoucht. Daarna heeft Marina haar was even gedaan en om ong. kwart voor 7 zijn we na het kinderdagverblijf gelopen. Toen we daar aankwamen stonden er al wat mensen. Ze waren allemaal heel netjes gekleed en wij waren best wel verast daardoor. Hadden wij ons niet even moeten omkleden?? We waren buiten aan het wachten en om 7 uur zij Rosita dat we moesten gaan. Niemand van ons, wij en 2 andere vrijwilligers, wist wat er komen ging. We liepen met een hele groep naar een kerk iets verderop. We kwamen erachter dat we zondag een heel eind hadden om gelopen om bij de cathedraal en de parken te komen. We gingen met de hele groep aan een tafel zitten en hebben daar bijna 3 kwartier gewacht. Toen deelden ze pasta uit, ik heb geen idee wat er allemaal door heen zat, maar ik vond het best lekker smaken. Marina kreeg het niet weg. Verena, een vrijwilliger vond ook dat je het niet kon maken om eten te laten staan, dus at zij het eten van Marina op. Daarna kregen we een stuk vlees. Verena die wel Italiaans kan spreken zei dat het misschien wel van een kalf was. Het was echt heel erg lekker. Er zaten ook nog heerlijke aardappelen bij. Daarna kregen we een grapefruit en daarna een soort cakeje met risotto, stukjes chocola en boven op poedersuiker. Niet lang na dat we dat op hadden zijn we gegaan. Het was een gezellige avond en we hebben een beetje contact gehad met een aantal ouders. Niet veel door de taal maar we hebben elkaar in ieder geval gezien. Nu nog even skypen en dan slapen om morgen weer vroeg te kunnen beginnen. Lekker slapen met de muisjes boven ons hoofd. Hopen maar dat het nu af gelopen is.

  • 19 Maart 2012 - 21:34

    Mammie:

    die ijsjes lijken me lekkerde dan die pieren op het bord

  • 19 Maart 2012 - 22:05

    Loesepoes:

    Heey Marlijn,
    Zal ik Jans naar jullie toesturen? Dan is jullie huisje zo muisvrij.....ik vind ze ook echt vreselijk. Als ik bij ons op t zoldertje onder de zonnebank ga, moet marco even controleren of er geen muizen zijn daar. Hij heeft er nog nooit 1 gezien, zegt hij...maar wat zijn dan die hagelslagvormige keuteltjes die ik her en der zie liggen...iehhhhhhhh!!! Leuke foto s weer en weer een superleuk verslag!!! Je komt toch wel weer terug, he? Liefs van ons, Loes xxx

  • 20 Maart 2012 - 10:58

    Marco:

    hey die marlijn, knap dat je het zo vol houdt met het maken van al jouw leuke verhalen. lees ze met plezier. voor wat betreft het "word"-verhaal: stuur me even jouwmailadres, dan stuur ik je even een aktivator. hoef je niet te vechten om de laptop.
    PS succes met je "huidieren"

  • 22 Maart 2012 - 15:46

    Angela:

    Zo dat ijsje ziet er lekker uit zeg! Heerlijk! Dat zal wel genieten geblazen zijn de komende maanden voor jullie. Leuke foto's zeg! Veel succes met de muisjes. Ik hoop dat jullie vannacht weer wat beter slapen!
    Groetjes angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 47576

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: