16-03-2012 - Aiuto! een muis! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 16-03-2012 - Aiuto! een muis! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

16-03-2012 - Aiuto! een muis!

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

16 Maart 2012 | Italië, Palermo

Vrijdag, zijn we en weer om 8 uur begonnen op stage en was het weer mooi weer :D Toen ik vanmorgen wakker werd, was ik wel heel erg moe. Ik weet niet of het komt doordat we nu de hele week om 8 uur zijn begonnen. Want laat na bed zijn we deze week niet geweest. Op stage waren al best veel kinderen om 8 uur. De kinderen kennen ons nu al echt, als wij binnen komen dan staan er vaak al wat aan het hekje ons te begroeten en bijna ieder kind komt ons even een knuffel of een kusje brengen. Het was vandaag wel een drukke dag. Zeker met de kleintjes, dat zijn er nu een stuk of 10. In het begin was dat een stuk minder. Ik moest dus vandaag ook op de babygroep blijven, samen met een vrijwilliger en een leidster. De kinderen kregen allemaal een fruithapje en daarna mocht ik ze verschonen. De kinderen die klaar waren mochten weer terug naar de speelruimte van de peuters. De peuters zijn daarna na buiten gegaan en ik ben bij de kleintjes binnen gebleven, het een na het andere kind had weer gepoept dus moest ik ze weer verschonen. Na een poosje zijn we ook na buiten gegaan. Ik heb toen de bellenblaas gepakt en samen met Marina de kinderen vermaakt. Een van de vrijwilligers wou ook en ik gaf haar mijn potje. Een kind had iets te wild gedaan en ik had mijn handen helemaal onder het sop. Die ging ik even wassen en ik moest meteen binnen blijven even een kind in slaap wiegen en het speelgoed opruimen. Pauze hebben we vandaag binnen gedaan. We waren met zijn 3en en er waren best veel kinderen wakker, dus hebben we ons broodje maar bij hun opgegeten. De leidsters hadden een staf meeting en wij stonden alleen op de groep, met zijn 3en dan. Om kwart voor 2 kwamen er nog 2 mensen bij maar toen sliepen de meeste kinderen al weer.

We zijn vanmiddag naar de markt geweest, om plakband te kopen. Dit om dingen aan de muur te plakken. Zoals onze eigen gemaakte aftel kalender en de tekening van Tess. Toen we weer terug waren zijn we weer gegaan om een pizza te gaan kopen. Deze hebben we lekker thuis op gegeten, dit bespaart ons het geld dat je voor een tafeltje moet betalen.

En toen kwam het! Dit is niet leuk! Na het eten gingen we de kalender aan de muur ophangen, Marina zou mij een stukje plakband aangeven en toen zag ik hem, een bruine,kleine muis!!
Gillen en Marina wou mij niet geloven, ik mocht haar niet zo voor de gek houden. Toen heeft Marina de bank aan de kant geschoven en rende de muis de trap op. Hij haalde de trap half en viel daarna in Marina's bed, zij had heel slim ook al haar tassen op haar bed gelegd zodat de muis daar niet tussen zou gaan zitten. Maar daar zat hij dus. Wij de vrouw van de b&b gesmst om iemand te sturen die muis weg te halen. Toen kwam ze langs om te kijken. Ze vertelde de mogelijkheden waar we muizen mee konden bestrijden maar daar hadden we op dit moment niet veel aan. Ze vertelde dat hun vaak een kartonnetje neerleggen met daarop lijm en een stukje kaas of een kooitje. Uiteindelijk ben ik met haar meegeweest naar haar man en ik heb rattengif gekregen. We hebben er een onder de bank gelegd en een in de keuken. Toen hebben we alle spullen een voor een van het bed van Marina af gehaald en daarna het bed aan de kant geschoven. Weer gegild want hij viel naast het bed! Marina zei dat ze hem richting de bank zag lopen maar ze wist het niet zeker. Dus heb ik daar nog een stukje gif onder gegooid. Na een poosje te hebben gekibbeld met elkaar en met mama via skype heeft Marina besloten de bank aan de kant te schuiven. Ik was het er niet mee eens, maar wat heb ik te zeggen he:P De muis zat er niet, dus hebben we ons voorgehouden dat hij naar buiten zou zijn gelopen. Toen hebben we ons bed even uitgeklopt en onze pyjama aangedaan. Toen Marina op de wc zat, zag ik hem via de trap naar boven lopen. Ik gillen! en Marina zei dat ik niet zo stom moest doen, ik mocht haar niet voor de gek houden. Ik hoorde hem boven mijn hoofd lopen. Nu zitten we hier op bed, te bedenken hoe we gaan slapen, Marina gaat haar verhaal nog even doen bij haar moeder en dan gaan we zo nog even gtst kijken. Dan maar hopen dat we kunnen slapen.

Dit was mijn dagje wel,, poeh, we hadden ons zo verheugd op dit weekend. We gaan morgen misschien ergens in Palermo. We zien wel waar het muisje blijft. Tot nu toe zit hij waarschijnlijk tussen mijn kleren :S

  • 17 Maart 2012 - 00:08

    Loesepoes:

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Marlijn. je bent niet de enige...ik ben ook vreselijk bang voor een muis...en helemaal als je niet weet waar ie gebleven is. Mijn kinderen krijgen van mij een euro als ze voor mij een dode muis op willen ruimen! Erg, he! Zij zijn gelukkig niet bang. Volgens Marco komen ze echt niet bij je, als je slaapt....slaap, ondanks alles lekker! Liefs van mij, Loes xxxxxx

  • 17 Maart 2012 - 14:12

    Mam:

    Maak je ook een foto van de muis anders geloof ik het niet

  • 17 Maart 2012 - 15:44

    Loesepoes:

    Hahaha....ik dacht hetzelfde als jij, ellen....foto, foto, foto van de muis!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 47566

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: