22-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 22-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

22-03-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

22 Maart 2012 | Italië, Palermo

Dinsdag, was het een leuke dag, we hebben niet veel bijzonders gedaan. Marina en ik waren vandaag niet bij elkaar, zij ging naar de babygroep en ik bleef bij de peuters. We hebben weer buiten gespeelt en de kinderen waren druk. Ze begonnen zo vervelend te worden. Dat ik samen met een vrouw met de oudsten weer na binnen ben gegaan. We zijn met de kinderen gaan tekenen, hoe wel ze zich daar ook niet op konden concentreren. Na een poosje waarschuwen heeft ze de jongens weer na buiten gedaan, later kwam er weer eentje binnen en ging er een meisje weer na buiten. Uiteindelijk zijn we allemaal weer na buiten gegaan en weer na binnen om pasta te eten. Voor dat ze pasta gingen eten, kregen eerst de kleintjes te eten. Ik bracht ze na binnen samen met een paar anderen en toen ik het eten wou pakken moest ik van de anderen na buiten gaan. We zijn in de speelruimte ernaast gebleven en hebben daar wat opgeruimd. Er lagen daar ook kinderen te slapen en die waren wakker geworden. Ik nam ze mee na de eetruimte en ik mocht blijven om ze eten te geven. Ik gaf 2 kinderen te eten en toen kwam er een vrouw die er een over nam. Dat is op zich niet zo erg, maar ze geven je vaak de indruk dat je het niet goed doet of niet kunt. Net als bij gtst :P Toen heb ik jennifer meegenomen en in slaap gewiegt. Toen die sliep en ik weer terug ging naar de peuters waren ze allemaal binnen. Ook zaten er een paar kleintjes bij die niet meer hoefden te slapen. Ik heb ze uit de buggy gehaald en ben met ze gaan spelen. De peuters gingen eten en ik ben bij de kleintjes gebleven samen met Marina. Iets later kwam er nog een vrouw bij ons. 2 uur zijn we weer na huis gegaan en ik heb mijn kleren gewassen. Ook heb ik geskypt met thuis om tess haar tekening aan de muur te laten zien. Grappig om te zien dat ze helemaal geen aandacht meer voor je hebben. Ze trekken alleen maar gekke bekken voor de camera, dankzij Emmy :P
Daarna nog even met oom ronald geskypt:P en toen moesten we weer na de taalcursus. Onze leraar heeft nu ook een laptop erneer gezet en een programma geinstalleerd. Via een beamer wil hij ons les gaan geven via dat programma. Ik mocht deze dag zijn assistente zijn en omdat ik al een paar keer les had gehad in de andere klas die al veel langer met dit programma doen. Wist ik al hoe het moest. Hij blijkbaar nog niet :P Ik zag helemaal voor me hoe ik hem kon plagen maar ik heb me maar ingehouden. De 2 uurtjes waren dus ook zo voorbij.
We hebben deze dag rijst gegeten met gehakt, worteltjes en doppertjes. Ook heb ik er een gebakken banaan bij gemaakt maar dit was nog niet zo lekker als oma ze maakt.

Woensdag, hebben we gedemonstreert tegen alle vormen van racisme. We waren 's ochtends om 8 uur begonnen en Rosita kwam om half 10. Zij koos de kinderen uit die mee mochten en natuurlijk moest de rest weer huilen omdat ze niet mee mochten. We gingen samen met Rosita en nog 2 vrijwilligers. Iedereen had een kind aan de hand, ik had Naomi aan de hand. De heen weg ging wel goed, ik was wel heel erg benieuwt wat er ging komen, wij vieren hadden geen idee. Toen we aankwamen snapten we er nog steeds niks van, er waren helemaal niet veel mensen aanwezig op het plein. Wel kwamen er meteen mensen op ons af om foto's te maken. Dit was voor de krant zeiden ze. Ook heeft Rosita aan veel mensen verteld wat ze doet en waar de kinderen vandaag komen. Naomi en ik zijn ook vaak op de foto gezet, is toch ook een leuke combinatie, blond en blank en zwart en bruin?? Naomi had het op geven moment wel gehad, iedereen zat de hele tijd aan haar. Ze vonden haar allemaal schattig en lief. Er waren ook veel ballonnen aanwezig, bij een busje kon je die ook krijgen. Rosita vroeg of de kinderen er ook een mochten hebben en we kregen voorang. Dus toen liepen we met een kind en een ballon. De kinderen zijn op geven moment even gaan zitten voor een snoepje. Naomi liet per ongeluk haar ballon los en dat was natuurlijk niet leuk. Ze moest bijna huilen, Marina had geprobeert of de man haar nog een ballon wou geven maar het busje was gesloten. Later heb ik een ballon op de stoep gevonden en die aan haar gegeven. De terug weg was zwaarder, ze vond het niet meer leuk en was moe. Ook wou ze graag crackers hebben. Ik heb haar even bij mij achter op de rug genomen en het laatste stuk heeft ze weer zelf gelopen. Toen we weer op stage aankwamen, waren er weer huilende kinderen die ook een ballon wouden of zo'n t-shirt. De ballonnen werden van de kinderen afgepakt, waardoor er zij ook gingen huilen. Naomi ook, zij was er helemaal klaar mee. Ze had gehuild tot dat we gingen eten. Toen de kinderen na bed gingen konden we eindelijk even rusten. Roos kwam bij ons en vroeg ons of we zaterdag de 31ste op een feestje wouden komen. We waren uitgenodigt voor haar afscheidspary. Ze ging dus weg, net nu we haar steeds aardiger begonnen te vinden. Daarna hebben we pauze gehouden in de zon en om 2 uur na huis gegaan. We zijn met de vrijwilligers wezen eten bij een of ander restaurantje. Ik weet niet hoe het heet. Je kunt daar vanalles bestellen en de meeste dingen warme ze gewoon op. Je kunt er ook een bord pasta bestellen, wat wij dus gedaan hebben. Dit kost maar 2 euro! en het smaakte heel erg lekker. Dit is dus voor herhaling vatbaar. Zelfs deze drukke dag hebben we 2 uur lang na de taal cursus geweest. Het was weer een leuke les, ik mocht weer zijn assistente zijn. Hij was wel 3 kwartier te laat. Waardoor we niet veel hebben gedaan en een andere man na een half uurtje kwam lesgeven over getallen. Maar dat kenden we al dus dat was heel erg simpel. Toen hij kwam, kwam hij meteen naar ons toe. Hij vroeg eerst of we het moeilijk vonden. Omdat hij wist dat wij het al kenden. Daarna vertelde hij dat hij ons had gezien op tv. Met de kinderen demonstreren. Toen ging hij op het bord schrijven: Oggi io ho visto in televisione su RAI 3 regione Marina e Marlijn in piazza politeama per una manifestazione contro il razzismo. Wat betekend: Vandaag heb ik op tv gezien, op RAI3 regionaal, Marina en Marlijn op het plein politeama voor een demonstratie tegen racisme. Hij vertelde ook wanneer de herhaling kwam, maar dit konden we niet zien omdat we geen tv hebben. Via internet hebben we het nog niet gevonden. Deze dag zat het eten niet zo mee. We aten sla, maar de sla krop van de markt zag er niet zo goed uit. Dus heb ik alleen de buitenste blaadjes genomen. Ook vergat ik ei in de sla. De aardappelschijfjes en vlees viel uit elkaar.

Vandaag, Donderdag, zijn we weer om 8 uur na stage geweest. Ik heb weer met dezelfde vrouw als dinsdag, met de oudsten wezen tekenen. Ze is wel aardig en spreekt geen een woord engels. Wel is ze erg bazig tegenover de anderen. Ze heeft deze week al een keer een leidster verbeterd. Terwijl dat helemaal niet nodig was en toen er iemand aan iemand anders ging uitleggen wie iedereen was, werd er verteld dat zij een vrijwilliger was. Dat werd meteen verbeterd door haar zelf. Ze was een psycholoog. Dat was dus de reden waarom ze laat zien dat ze het beter zou weten dan de rest. Ook kwamen we er vandaag in onze pauze achter dat Giovanni waarschijnlijk een sigaretten plekken in zijn huid heeft staan. Hij heeft een vlek op zijn voorhoofd, dat gebloed heeft en hij heeft er ook een op zijn pols. Het waren echt ronde plekken en precies de grootte van een sigaret. Het zijn nou ook niet echt de plekken waar je bloed als je valt. Dat was wel even schrikken als je daar zo over nadacht. Hoe langer je hier bent hoe meer je gaat snappen waarom leidsters dingen doen die ze doen. Zoals de kinderen controleren op dat soort dingen. Vandaag geen pauze gehouden in de zon, ook omdat de zon niet erg aanwezig was vandaag. Jammer, we begonnen er net aan te wennen :P Maar binnen was het ook gezellig. Om 2 uur na huis gegaan en ik heb even gedoucht. Daarna ben ik een stuk gaan lopen om geld te pinnen. Ook deze dag zijn we weer 2 uur na de taalcursus geweest. Hij zei dat hij na de helft weer met de laptop les zou geven maar ik denk dat hij de tijd vergeten was. Want toen wij na huis gingen zei hij dat we morgen weer met de laptop zouden werken. Toch was het weer een leuke les, we hebben opdrachtjes op papier gemaakt. Simpele opdrachten, maar je moet er toch goed overnadenken. Zoals een verhaal waar je soms woorden moet invullen. We zijn meteen na de les even na de markt geweest voor brood en drinken. Aan de kassa vertelde een jongen dat wij in de krant stonden, hij liet het aan ons zien. Ze hadden dat daar bewaard omdat Edith daar op stond en dat is vclgensmij familie van haar. Marina heeft er even een foto van gemaakt, want toen wij vroegen waar we dat konden kopen hadden ze niet echt een antwoord voor ons. Waarschijnlijk door de taal :P Toen we na huis liepen en voor de voordeur stonden kwam er een man na mij toe met een stukje krant in zijn hand. Hij vertelde iets in het Italiaans, maar ik snapte het al omdat we dus al eerder hadden gehoord dat we in de krant stonden. Ik stond nog een keer in de krant, nu met een andere foto. Meteen na dat we weer thuis waren zijn we weer na beneden gegaan, na het restaurant voor de vrouw van de b&b. Zij was er niet, dit was ook het restaurant van haar man. We hebben hem het geld voor de huur gegeven en ik heb meteen gevraagt of hij een krant had. Hij begreep mij, maar ik begreep zijn antwoord niet. Dus belde hij zijn vrouw op en die vertelde mij dus dat hij er wel een kon regelen, maar dat het misschien een paar dagen duurde. Hierna zijn we eindelijk na huis gegaan om gtst te kijken, te eten en te slapen.

We worden gewoon populair nu in Palermo, mensen spreken ons aan omdat ze ons in de krant hebben gezien. Dat is toch raar? Zelfs op tv, alleen nog jammer dat we dat zelf niet hebben kunnen zien.

  • 23 Maart 2012 - 18:35

    0ma M:

    JULLIE WAREN GOED TE HERKENNEN IN DE
    KRANT DAT WAS LEUK DE FOTO,S ZIJN OOK MOOI MET DE KINDJES DAAG!

  • 07 April 2012 - 14:48

    Nina Vaccaro:

    OOOh, wat gaaf! Bewaren die krant! Ik ga ook de uitzending via Internet proberen op te zoeken!
    Hoewel... arme kleintjes die zo moe zijn geworden en snapten er niks van! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 47736

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: