2-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 2-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

2-03-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

02 Maart 2012 | Italië, Palermo

Woensdag hebben we stage gelopen van 11 tot 2 uur smiddags. Ik heb vandaag een groepsactiviteit uitgevoerd met de peuters. Toen wij aankwamen was het mooi weer en was bijna iedereen buiten. Ik had potjes bellenblaas meegenomen en ik ging op het midden van het pleintje onder de boom zitten. Meteen kwamen er al kinderen om mij heen zitten om te kijken wat ik ging doen. De kinderen vonden het heel erg leuk. Bijna iedereen stond om mij en wou graag blazen. Af en toe was er wel ruzie maar de kinderen waren heel erg lief.
Ook wouden Marina en ik vandaag een groepsactiviteit gaan uitvoeren. Marina met de kleintjes en ik met de oudere kinderen. We wouden een doek gaan verven met de handen. Maar daar waren de leidsters het niet mee eens. Ze vonden dat de kleintjes te klein waren om een activiteit mee te doen. Ze verklaarden ons voor gek dat we dat vroegen. Later heeft Marina het aan Rosita gevraagt en ze zei met welke kinderen het wel mocht. Maar dan moet je ook nog minimaal 3 kinderen hebben voor een groepsactiviteit en er waren er maar 2 wakker. Later die middag wou ik een activiteit doen met de oudere kinderen. Maar hierop werd geantwoord later en iets met 3 uur. Maar toen ze hun middag fruithapje hadden gehad en de luiers verschoont waren, gingen ze naar buiten. Ik snapte er niks van. Dus toen heb ik deze dag de activiteit niet uitgevoerd.

Donderdag hebben we stage gelopen van 8 tot 2 uur. Ik heb meteen 's ochtends gevraagt of ik deze dag een activiteit mocht doen, er was een vrijwilliger die de taal aardig spreekt en zij heeft mij geholpen. Een van de leidsters zei dat het goed was, dat ik de activiteit mocht doen als de kinderen een koek hadden gegeten en de luiers waren verschoont. Dus toen dat gebeurt was heb ik mijn activiteit meteen klaargezet en 3 kinderen mee genomen naar de ruimte ernaast. Een van de leidsters haalde nog meer kinderen naar de ruimte toe, maar omdat ik deze activiteit met verf wou gaan doen was ik bang dat het te druk zou worden dus ik heb uitgelegd dat ik eerst 3 kinderen wou doen en daarna weer 3 en dan nog een paar. Dat vond ze goed en ze zijn met de andere kinderen na buiten gegaan. Ik had het doek met tape vast gemaakt aan een tafeltje. De kinderen kwamen meteen bij de verf staan. Ik had het rustigste kind als eerste genomen en bij haar voorgedaan wat de bedoeling was. Ik heb haar de mouwen opgestroopt en vroeg haar welke kleur ze wou. Ik kan de kleuren al in het Italiaans opnoemen dus dat scheelde wel. Toen heb ik haar hand geverft en met haar na het doek gelopen. Ze vonden het heel erg leuk. Ik heb na haar hand eerst een hand van een ander meisje gedaan, het jongetje dat ook mee was wou het niet doen. Daarna hebben we bij die 2 meisjes ook de voeten gedaan. Dat vonden ze ook leuk. Het was heel nieuw voor de kinderen om te doen volgens mij. Daarna heeft Marina de kinderen mee na buiten genomen en 2 andere kinderen mee na binnen genomen, daarna nog 1 en nog 1. Uiteindelijk waren er geen kinderen meer die mee na binnen wouden. Ik heb toen de tafels schoongemaakt en de namen bij de handen geverft. Nadat het even heeft gedroogt hebben we het opgehangen aan de muur in de speelruimte. Het zag er heel leuk uit. Ik kreeg ook leuke reacties.

Vandaag, vrijdag hebben we stage gelopen van 11 uur tot 5 uur. Het was vandaag een hele drukke dag. Toen we aankwamen waren ze buiten aan het spelen. We wouden vandaag ook een paar activiteiten doen maar we dachten te wachten tot smiddags omdat ze nu zo lekker buiten aan het spelen waren. Net als donderdag waren de kinderen van de school al vroeg aanwezig, we kwamen er vandaag achter dat de scholen aan het staken zijn en dat ze er daarom al waren. Gisteren kwamen ze ook al om 11 uur. Alle kinderen gingen weer na bed. Maar omdat er nu zeker te weinig bedden zijn sliepen er in sommige bedden 2 kinderen en er was zelfs een jonge die op een matrasje bij de baby's sliep. Ook sliepen er veel kinderen in de buggy. De kinderen van de school moesten ook na bed dus vandaar. Wij hebben lekker buiten in de zon zitten bakken tijdens onze pauze. Heerlijk was het. Toen onze pauze voorbij was bracht Rosita tafels na buiten. We wisten dat Vanessa vandaag jarig dus we dachten al dat we haar verjaardag gingen vieren.
Toen alle kinderen uit bed kwamen. Werd er chips op tafel gezet en ook drinken. De muziek ging aan en er waren ouders die kwamen. Toen het feest aan de gang kwam, kwam ik erachter dat Grofrie ook jarig was. Er werd gezongen en gedanst. Vanessa kreeg nieuwe kleren die ze meteen aandeed. Ook werden er 2 taarten neergezet met hun namen erop. Weer werd er gezongen en er werden foto's gemaakt. Er was ook een man aanwezig en een moeder met een tweeling. Die man nam de tweeling over en deelde de kinderen gewoon uit. Dat was wel grappig, die kindjes waren heel erg klein, ik denk dat ze nog niet zo oud waren. Toen ik hem aankeek, ik keek na het meisje, toen kreeg ik haar ook al in mijn handen gedrukt. Zo schattig klein meisje. Even op de foto en weer na iemand anders. De tijd ging heel snel, het was zo 5 uur. We hebben wat opgeruimd buiten en vroegen aan Rosita of we nog moesten helpen of dat we mochten gaan. We mochten gaan, ook zijn we meteen na ons appartement gegaan, we zijn ons nu aan het klaarmaken voor vanavond. Er komen 2 vrijwilligers bij ons eten en met ons praten over activiteiten. Zij moeten een workshop gaan doen met de kinderen en hebben ons om hulp gevraagt. We gaan vanavond pannenkoeken eten en we hebben aardbeien ijs gehaald. Ook hebben we nog aardbeien yoghurt.
Nu eerst nog maar even een beetje opruimen en schoonmaken.

  • 02 Maart 2012 - 18:31

    Mam:

    ik geloof nooit dat je nog weer naar huis komt, zulke lieve kindjes,

  • 02 Maart 2012 - 20:37

    Cin:

    ahh dat doek is leuk geworden!!
    Leuke fotos!!

    Liefs

  • 03 Maart 2012 - 13:30

    Loesepoes:

    Hahaha....daar ben ik ook bang voor, ellen!!! Jeetje, Marlijn, wat maken jullie er een feest van!!! Je ziet de kindjes gewoon genieten! En jullie zelf ook! Bellen blazen....altijd leukkk!!! En handen en voeten verven...ik krijg opeens zelf een leuk idee! Vertel ik je een keer op skype! ...Fijn weekend, liefs van ons, Loes en fam xxxxx

  • 09 Maart 2012 - 14:33

    Wendy:

    Hoi Marlijn,
    Wat een schattige kindjes. Het laken met de handjes en voetjes is ook erg leuk. Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat daar. Ook al is de taal een probleem. Waren de pannenkoeken lekker? We kijken steeds naar het weerbericht en wat voor weer het dan bij jullie is. Veel plezier nog daar en geniet van alle leuke dingen die je meemaakt.
    groetjes uit Zeddam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 47749

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: