4-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 4-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

4-03-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

04 Maart 2012 | Italië, Palermo

Vrijdag avond zjin er dus 2 vrijwilligers bij ons geweest, het was heel erg gezellig. Ik heb pannenkoeken gebakken en we hadden ook door mij zelf gemaakte appelmoes op tafel staan. We hadden ook Nutela en jam. Zij hadden wijn meegenomen en wij hadden ook het toetje gehaald. Het was de bedoeling dat het aarbeien ijs zou zijn maar dankzij onze vriezer hadden we een soort aardbeien shake. Toch smaakte het nog best lekker. We hebben het met hun over de activiteiten gepraat. Zij moeten een workshop uit voeren in de 9 maanden dat zij hier zullen zijn. Het maakt niet uit wanneer of wat ze doen. We hebben een aantal ideeën met ze besproken, ze moeten nu zelf maar beslissen wat ze willen gaan doen met de kinderen. Het was ong. 12 uur toen ze naar huis zijn gegaan.

Zaterdag ging er geen wekker af, ik heb maar eens geluisterd naar Marina. Vanaf een uur of 9 heb ik gewacht tot Marina wakker werd en rond een uur of 11 ben ik eruit geweest en heb maar wat koekjes gepakt. Toen ben ik maar wat huiswerk gaan maken op de laptop en eindelijk werd Marina ook wakker:P We hebben de voicekids gekeken en een van de vrijwilligers stuurde ons een berichtje op facebook of we om kwart over 1 bij het vierhoeken kruispunt konden staan. (dit kruispunt is best mooi en de beelden daar hebben een betekenis)We hebben eerst een heel eind gelopen en zijn toen met de bus naar Mondello gegaan. Naar het strand. In de ochtend was het heel lekker weer buiten de zon scheen volop en er was geen wolkje aan de lucht. Maar toen we op het strand aankwamen was het koud en hadden we niet veel zin meer. We hebben nog geprobeerd om met een bal te gaan spelen maar door de wind was dit ook niet mogelijk. Omdat 2 meiden pizza waren gaan eten en de spullen hadden laten liggen moesten we nog even een half uurtje wachten op hun. We hebben de hele dag in het engels gepraat dus toen we in de bus zaten begon Marina ook in het engels tegen mij te praten. Dat is zo raar, soms denk je zelf in het engels omdat je hier steeds weer een andere taal praat. De ene keer praat je tegen een kind Italiaans voor zo ver ik dat kan. Tegen de vrijwilligers praat je engels en tegen de leidsters doe je een combinatie van engels en Italiaas en tegen Marina praat ik nederlands.
De bus was propvol, bijna alle schoollieren waren volgensmij op het strand geweest. Toen we op de bus stonden te wachten kwam er een bus langs met daarvoor een politie, een paar mensen begonnen te zwaaien en te juichen. Het waren de spelers van Palermo die erin zaten, die hadden een voetbalwedstrijd in het stadion in Palermo. Waar wij later met de bus langs reden, daarom was er ook file.
Alle Italianen parkeren de auto langs de kant van de weg, waar het niet mag. De politie ziet dat maar doet er gewoon niks op uit. Dit vertelde een man die naast mij stond in de bus, hij had in de gaten dat wij nederlanders zijn en was geintereseerd in ons. Hij zelf was een half Italiaan half oostenrijks en hij woonde in Milaan.

Zondag, vandaag dus, hebben we niks gedaan. Ik had de wekker gezet om even naar de markt te gaan. Dat was wel even fijn, even naar buiten en wat fruit en groente gekocht. Toen ik terug kwam gingen we de voice kids kijken en gtst. Daarna heb ik de sla in het water gezet en heb ik een hamburger klaar gemaakt voor ons. Ik was voor de tijd ook langs de bakker geweest voor een lekker broodje. We hebben huiswerk gemaakt deze dag en skypen met thuis. Nu gaan we zo nog even een film kijken en dan is het weekend alweer voorbij. Nog 87 dagen te gaan....

Oja vrijdagavond kregen we ook nog een paar leuke filmpjes te zien van de vrijwilligers. Als je zin hebt moet je ze even bekijken. http://www.youtube.com/watch?v=ZAJNFoHuLno Alles in dit filmpje klopt. Ook deze is leuk http://www.youtube.com/watch?v=ZSwCXQ2KqUk&feature=related, deze gaat over hoe goed de Ialianen de engelse taal spreken.

  • 04 Maart 2012 - 18:39

    Marianne Luiten:

    Hallo Marlijn, Hoe gaat het daar? Zo te lezen heb je al veel gezien en meegemaakt! Voor de komende tijd ook nog veel succes en plezier toegewenst!
    Hartelijke groeten van de familie Luiten

  • 05 Maart 2012 - 10:06

    Jolanda:

    Dag lief nichtje van me. Wat een heerlijke verhalen. Ik word er soms jaloers van, wat een leuke dingen doe je met de kinderen zeg. En wat een gezelligheid met de andere vrijwilligers. Leuk hoor.

    Groetn uut Hoksebarge

    Dikke kus Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 47879

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: