28-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 28-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

28-02-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

28 Februari 2012 | Italië, Palermo

Zaterdag hebben we nadat ik mijn verslag had geplaatst het beddengoed naar de vrouw van de B&B gebracht. Deze ging ze voor ons wassen. Op de terugweg zijn we snel naar een sieraden zaakje gegaan om een cadeautje te kopen, we hadden geluk de vrouw wou net de deur dicht doen. We hebben een leuke ketting uitgezocht en zijn naar ons appartement gegaan om ons klaar te maken voor een verjaardag van een van de vrijwilligers. Precies om 9 uur stonden wij op de afgesproken plek, een andere vrijwilliger zou ons op komen halen omdat wij de weg niet wisten. Ze kwam niet en toen heb ik de jarige maar even gebeld.
Zij heeft een andere vrijwilliger gebeld om ons op te halen. We zijn met hun naar een ander deel van Palermo gelopen, wat is Palermo groot zeg! Zij woont samen met nog ong. 5 vrijwilligers in een mooi en best groot appartement. We hebben haar het cadeautje gegeven, de ketting en een dvd van de activiteit waaraan zij had meegeholpen. Ze was hier wel blij mee geloof ik. Het was een gezellige avond, we hebben heel veel nieuwe mensen leren kennen. Die mensen doen vrijwilligers werk via een organisatie. Deze organisatie heeft deze mensen naar Palermo gestuurd, er waren 3 fransen, 3 spaanse, 3 oostenrijkse, 3 engelsen, 3 uit hongarije, 2 uit estland, 1 uit nepal en 1 uit India. Dat was het wel zo'n beetje. De hele avond hebben we Engels gesproken, je merkt nu pas hoe goed dat eigenlijk gaat, zeker met een beetje alcohol op :D
Toen we een tijdje daar waren hadden ze besloten om uit te gaan in Palermo, we zijn naar Palab geweest, een soort radstake van 2 zaaltjes.
We moesten ons eerst bij een balie inschrijven als lid, zodat we een kaartje zouden krijgen. Deze hebben we niet gehad omdat het te druk was.
Marina en ik zijn niet de hele avond gebleven, we moesten nodig naar de wc en we wisten dat we zondag er weer vroeg uit wouden.

Zondag zijn we naar de rommelmarkt geweest, hier hebben we 2 lappen voor 2 euro gekocht en een spiegel voor 5 euro. Deze spullen willen we voor activiteiten gaan gebruiken.
We waren al vrij snel klaar en zijn weer terug naar het appartement gegaan. De rest van de dag hebben we een beetje gerommeld met van alles. We hebben lekker genoten van het zonnetje. Maar we zijn ook hard aan de slag gegaan voor school. We hebben heerlijke sla met spekjes, uien en een hamburger. Ook hebben we nog even een filmpje gekeken.

Maandag hebben we stage gelopen van 8 uur tot 2 uur, het was deze dag een leuke dag. Ik heb een activiteit gedaan met Naomi. Ik had zelf al een poppetje en kleren op een papiertje getekend. Uitgeknipt en op karton geplakt. Deze dan ook weer uitgeknipt. Ik had deze voor Naomi neergelegd en haar gevraagd wie dit was. Het was haar moeder :P Toen hebben we alles gekleurd en er een paar leuke foto's van gemaakt. Ik vroeg of ze het mee naar huis wou nemen en dat wou ze graag. Ook deze activiteit ging goed en ik vond het leuk om te doen. Na stage heb ik me even gedoucht en zijn we na de markt gegaan om boodschappen te doen. Vandaag hebben we spaghetti bollognese gegeten met de restjes sla van gisteren.

Dinsdag, vandaag was het weer een lekker weertje. We hebben stage gelopen van 8 uur tot 2 uur. Het was weer een leuke dag. Ik had vandaag een groepsactiviteit willen uitvoeren maar de dokter kwam langs. Deze komt 2 of 3 keer per maand. Ze hadden gezegt dat ik daarna het wel mocht doen maar daar was te weinig tijd voor. Dus deze bewaar ik wel voor morgen. Verder heb ik vandaag bonje gehad met een jongetje, Gofrie (of hoe je dat ook schrijft). Ik had tegen hem gezegt dat hij iets niet mocht. Toen begon hij mij te slaan en te schoppen. Ook heeft hij mij gebeten in mijn been. Ik heb hem op een tafeltje neergezet en gezegt dat hij moest stoppen. Dit hielp wel.
Na een poosje deed hij hetzelfde bij Marina en toen heeft een van de vrijwilligers hem aangepakt. Ze sloeg hem eerst op beide handen, wat hier dus heel normaal is. Toen heeft hij haar ook gebeten en werd hij getroost door een vrijwilliger ernaast. Dat blijf ik niet snappen. Maar goed, hij is er wel mee gestopt. We hebben pauze gehouden om 1 uur en omdat het zo lekker weer was zijn we buiten gaan zitten. Een van de leidsters en een kind waren ook buiten. Dit kind was vorige week voor het eerst. Hij vind het nog heel erg moeilijk dat zijn moeder weggaat en blijft dus ook de hele dag huilen. Vandaag ben ik na hem toe gegaan en heb hem even op schoot genomen. Daarna heb ik naast hem gespeeld en deed hij wel mee. Hij kon nog niet lachen maar toen we buiten waren vond hij het leuk. Ik heb hem mee na een glijdbaantje genomen en daar genoot hij wel van.
Na een poosje ben ik weer gaan zitten en heeft hij nog even alleen gespeeld. De kinderen zijn buiten veel leuker en meer in hun doen dan binnen. Hij kwam weer bij ons staan en we hebben samen een kinderliedje gezongen, die hij maar bleef herhalen tot dat zijn moeder hem op kwam halen. Zij moeder begon eerst in het Italiaans tegen ons te praten, maar toen ze door had dat wij de taal niet spraken ging ze over op Engels. Ze vroeg aan ons hoe het vandaag met hem was gegaan, ik denk dat ze een eerlijk antwoord wou en dacht dat ze dat niet bij de leidsters zou krijgen. We hebben gewoon eerlijk gezegd dat hij 's ochtends heeft gehuild en daarna heerlijk heeft gespeeld.

Maar het zonnetje schijnt hier dus en de lucht is blauw :D We gaan er van genieten. Ik heb nu al zin in de zomer! Oja, Bedankt mensen uit NL voor de heerlijke Nederlandse hapjes :D

  • 28 Februari 2012 - 15:21

    Linda Koch:

    Weer een leuk verhaal marlijn, geniet er lekker van. Zo te lezen heb je het goed naar je zin en al mooi weer daar. Hier is er vandaag niets aan een donkere natte dag.
    We blijven je volgen.
    Groetjes Linda.

  • 28 Februari 2012 - 17:03

    Danaaa:

    Oeeehh wat ben ik trots op je dat je eindelijk bent uitgegaan!! Na 49 dagen!

  • 28 Februari 2012 - 18:01

    Pap:

    hallo marlijn wat een mooie fotoos
    wie is die jongen?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • 28 Februari 2012 - 18:29

    Mam:

    compliment voor je verslag, heel leuk, kussie mammie

  • 28 Februari 2012 - 18:45

    Marlijn Magendans:

    Wat een verschrikkelijke foto, maar ik kijk zo door de flits hoor >.> Marlijn jammer hoor dat die erop staat...

  • 28 Februari 2012 - 19:16

    Marlijn Magendans:

    Het is wel handig om op je eigen acount die reactie te sturen he Marina! En dat kwam helemaal niet door de flits zo keek jij gewoon :P

    En Dana :D ik ben ook heel trots op mijzelf :P 49 dagen niet uitgaan is wel een record :D

    En papa de naam van die jongen weten we echt niet meer :P ik zal het wel eens na vragen XD

    Iedereen nog steeds bedankt voor alle leuke reacties! ik vind het leuk om ze te lezen!!

  • 29 Februari 2012 - 17:56

    Oma Marietje:

    mooi verhaal marlijn fijn dat je het zo naar je zin heb geniet er van.
    groetjes oma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 47867

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: