De 9ste dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu De 9ste dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

De 9ste dag

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

15 Januari 2012 | Italië, Palermo

We hebben vandaag eerst lekker uitgeslapen, daarna rustig ontbeten. Toen we klaar waren zijn we richting de supermarkt gelopen. Want voor de supermarkt rondom het park met de mooie bomen was een antiek markt. Hier zijn we aardig snel overheen gelopen, er was niet veel bijzonders te zien. (Emmy zou er vast wel een paar leuke sieraden gevonden hebben :P)

We zijn daarna na de haven gelopen, het was heel fijn om daar te zijn. Lekker rustig en niet zo veel herrie als hier op straat. Daar hebben we veel foto's gemaakt, ook van kunst langs het water:P wij in de aangespoelde deurpost. Bovenaan was opgeschreven: Welcome to Narnia en aan de andere kant Welcome to Italia XD

Ook was er langs het water nog een klein parkje aangelegd( en verderop was er ook nog een groot park "de botanische tuin" maar hier zijn we niet geweest).
Hier hebben we even geschuild voor de regen. Dit was wel de domper van de dag. Ik hoop dat het de laatste regenbui was voor de komende 5 maanden :P Maar onder de bomen hadden we er geen last van. Toen het wat minder hard regende zijn we verder gelopen richting het Central Station (de mac), onderweg daarna toe begon het harder te regenen dus we kwamen als verzopen katten aan. Meer mensen hadden het idee gekregen om te gaan eten bij de mac. Aangezien ze daar niet veel tafels met stoelen hadden gingen we in het overdekte treinstation zitten op een plantenbak randje met onze tas vol (slecht) eten.
Daarna zijn we gauw naar huis gelopen om ons te verwarmen.

We hadden ons bedacht om volgende week naar de Etna maar we hoorden van onze gids (de nederlandse vrouw van de b&b die ons veel helpt) dat het best duur is en dat je dan daar ook beter kunt overnachten. Dus hier denken we nog een keer over na. Onze plannen zijn nog groot wat we hier nog allemaal willen zien. Hopen dat we dat allemaal kunnen waar maken.

Morgen begint onze week stage weer. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ons gesprek met Rosita was vrijdag best goed gegaan dus hoop ik dat het ook beter gaat op de groep zelf. Ik heb er wel weer zin in.