De 8ste dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu De 8ste dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

De 8ste dag

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

14 Januari 2012 | Italië, Palermo

Stage werd de afgelopen dagen wel steeds leuker. We hebben vrijdag een goed gesprek gehad met Rosita, hierdoor zijn alle misverstanden weer de wereld uit.
We hebben aangegeven wat onze vragen waren en zij heeft ze in zo goed mogelijk engels geprobeerd te antwoorden.
Omdat wij maar op een dag 6 uur lang stage konden lopen, gaan wij waarschijnlijk vanaf volgende week een taalcursus Italiaans volgen.
Dit lijkt mij wel heel erg leuk! Vooral omdat je dan goed de taal kunt leren en daardoor ook veel mee kan krijgen over de culturen hier.
We hebben al wel veel woorden geleerd die we tegen de kinderen kunnen zeggen. Zoals: Schendi, silencio en basta.
Dat betekend: ga eraf, stil zijn en nu ophouden.

De afgelopen dagen hebben we verder niet veel meer gedaan dan stage lopen en boodschappen doen.

Vandaag zijn we goed begonnen door uit te slapen, voor zover dat kan hier met de herrie op straat. Het lijkt net of we in een grote stad zijn.
We hebben onze was uitgezocht en zijn op zoek gegaan naar een wasserette en we hebben er eentje gevonden.
We hebben 12 euro betaald voor 3 wasjes, we vonden dit best veel dus dit doen we niet nog een keer.
Zeker omdat we niet nog een keer het hele eind willen sjouwen met de zware natte kleding.We hebben al onze kleren in ons appartementje opgehangen.
Zie de foto's :P

Ook hebben Marina en ik nog even boodschappen gehaald.
We hebben gisteren ons een lekkere maaltijd gemaakt met boontjes, aardappelen(die bijna verbrand waren) en vissticks.
En vandaag hebben we (verrassend) Pennen met pastasaus en sla gegeten.

• 14 Januari 2012 - 22:24

Diedee:

Hee marlijn Is het leuk daar? Die foto is coewll :) xx Diede

• 14 Januari 2012 - 22:56

Paulien:

Heej!
    Fijn dat alles goed gaat! Ik volg je trouw;)
    Veel plezier en succes nog!
    X paulien

• 15 Januari 2012 - 08:16

Mam:

Je bent toch ook in een grote stad

• 15 Januari 2012 - 08:18

Pap:

er wonen daar wel meer mensen dan op demorel he

• 15 Januari 2012 - 18:24

Jolanda:

Ha ha, ziet er gezellig uit met die was en vooral die bh.......dames, jullie zijn er maar druk mee. Dat wordt dan veel handwasjes draaien en maar drogen, drogen, drogen. De tweede week staat al voor de deur, de tijd vliegt voorbij. Groetn vanuut Hoksebarge

• 15 Januari 2012 - 20:56

Ronald:

Gaat lekker.... Jullie worden zelfstandig.
    Goed idee van die taalcursus