18-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 18-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

18-01-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

18 Januari 2012 | Italië, Palermo

We zijn ons internet kwijt :( zo in eens.. floep.. weg..
Ik zit nu bij de buurman tegenover ons, hij heeft een cafe waarin wij mochten zitten om van het internet gebruikt te maken. Heel fijn maar niet zo handig als in ons huisje.

We hebben weer 3 dagen stage gelopen, deze dagen voelden lang en koud aan. In de kinderopvang zelf hebben ze dus geen verwarming en is het zoooo koud. Alle kinderen hebben veel lagen kleren aan en wij ook. Maar als je het eenmaal koud hebt kom je er niet gauw meer vanaf.

We volgen nu ook een Italiaanse talencursus, dit is elke dag van 5 tot 7 uur. Best vermoeiend als je daarvoor eerst een stagedag hebt van 6 uur lang. Maandag zijn we begonnen met de eerste les. We zitten in een klasje van ong. 5/6 mensen. Deze mensen komen als vluchtelingen/asielzoekers naar hier toe. Deze cursus is net als voor ons, ook voor hen gratis.
Maandag was het wel een leuke les, een leuke man die ons de taal leert. Dinsdag en woensdag waren al wel zware dagen, we waren erg moe en hadden eigenlijk helemaal geen zin meer om te gaan.

Nu gaat het cafe sluiten dus moeten we weg. Daar gaat ons internet weer..

Daag..

• 18 Januari 2012 - 22:52

Monique:

Hoi Marlijn !
    Wat leuk om een blog bij te houden,
    ben nu al je verhalen aan het lezen .
    Fijn om te lezen dat jij/jullie het goed naar jullie zin hebben !
    Alweer 12 dagen in Italie,dat gaat echt snel.. leuk dat je Italiaans gaat leren daar heb je nu mooi de kans voor!'
    hier is het trouwens ook druilerig weer, en vrijdag gaat het misschien sneeuwen ..
    Marlijn geniet ze nog fijn van alles daar,samen met Manon en Marina !

Groetjes Hans Monique Jorrit Myrthe