De derde dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu De derde dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

De derde dag

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

10 Januari 2012 | Italië, Palermo

Gisteren (door het slechte internetverbinding niet geplaatst):

We zijn veilig aangekomen in ons nieuwe appartementje. We hebben hier helemaal ons eigen plekje en zijn hier heel blij mee.
Eerst moesten we onze koffers 2 of 3 verdiepingen naar beneden sjouwen en naar een paar straten verderop slepen.
Om de 2 min hebben we een pauze gehouden omdat het heeeeel zwaar was. Daar aangekomen kwam de man van die nederlandse vrouw ons ophalen met de auto (gelukkig).
Hij bracht ons naar ons appartementje en een buurman heeft ons geholpen de koffers naar boven te brengen.

De nederlandse vrouw had voor ons een kaart van Palermo gehaald en daarop zette ze rondjes op de plekken waar wij een leuk restaurantje kunnen vinden
of waar de leuke en goedkope markten zijn. Ze heeft ons ook nog een paar andere dingen uitgelegd over het appartement en waar we rekening mee moeten houden.

Toen ze weg was konden we eindelijk onze koffer uitpakken en ons eigen plekje creëren. Dit maakt de situatie meteen een stukje beterde.
We hadden best wel honger gekregen omdat we bij rosita weer geen eten kregen. Toen ze rond 5 uur thuis kwam vertelde wij haar dat we een andere plek hadden gevonden om te slapen.
Ze zei dat ze het niet erg vond en dat we zelf moesten bepalen wat we gingen doen. Ze zei ook dat ze meteen weer weg moest.Dus we kregen weer geen eten :S.
We zijn de straat op gegaan om een restaurantje of supermarkt te zoeken. Maar het enige wat we zagen waren indische kebab zaakjes waar de patat al op was (het zag er ook niet lekker uit).
Ook was het niet erg fijn om daar te lopen want we zitten vlak bij een buurt waar veel mensen van verschillende afkomsten wonen. Het lijkt dus net alsof we in Afrika zijn.
Uiteindelijk hebben we een kleine supermarkt gevonden (een halal supermarkt :P) en daar hebben we al het lekkers dat er was gekocht. Thuis hebben we (lekkere) spaghetti gemaakt.
door een potlood in onze kachel te steken en die daarna snel bij het pitje te houden om het aan te steken. Op zich smaakte het best maar we hebben wel eens wat lekkerders geproefd.
Daarna hebben we lekkere koekjes gegeten die lijken op van die prince koekjes. Van die dubbele koekjes met chocola ertussen.
We hebben een film gekeken en zijn daarna lekker gaan slapen.

De volgende dag heb ik mij lekker gedoucht, met wel lauw water. Daarna hebben we ontbeten en zijn we op weg gegaan om boodschappen te doen.
Tegenover de supermarkt (carrefour) lag een heel mooi parkje met prachtige bomen. Ik kan moeilijk uitleggen hoe de bomen eruit zien maar we hebben er foto's van gemaakt.
Hier hebben we een tijdje rondgehangen, daarna hebben we er ongeveer anderhalf uur over gedaan om boodschappen te doen. Met beide handen vol met tassen zijn we terug gelopen naar het appartementje.
We hebben vandaag nog even de koelkast en de badkamer schoongemaakt. Ook de kamer hebben we nog even gedweilt.

De nederlandse vrouw is daarna bij ons langsgekomen met goed nieuws over onze internetverbinding. Ze heeft een aantal code's gekregen die het deden!
Maar nu we proberen te skypen met thuis wil het niet meer lukken. Steeds valt de internetverbinding weg of gaat het stotteren.
Dat is wel jammer. Morgen moeten we naar de kinderopvang. We moeten daar om 9 uur beginnen en we zijn heel erg benieuwd hoe het daar zal gaan.
Het is nu al bijna een jaar geleden dat we nog iets met kinderen konden doen voor school dan. Ook de taal zal een probleem kunnen worden aangezien we erachter zijn gekomen dat Rosita ook slecht engels kan.

• 10 Januari 2012 - 08:13

Ronald:

Welkom in zuid Europa, gaat toch net even anders dan bij ons. Gewoon lekker aanpassen en dan gaat het helemaal goed komen

• 10 Januari 2012 - 10:04

Mam:

neem een stekje mee van die leuke boom

• 10 Januari 2012 - 10:29

Cin:

hahaha waar potloden al niet goed voor zijn!!

Liefsss