29-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 29-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

29-04-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

29 April 2012 | Italië, Palermo

Vrijdag ben ik met mijn ouders naar Monreale geweest. Marina was daar met haar ouders ook al geweest en vertelde dat de cathedraal en het klooster heel erg mooi zouden zijn. Ik wist welke bus ik moest nemen en waar ik moest opstappen, maar het blijft spannend of we wel op de goede plek aankwamen. Toch was het gelukt. Het was in Monreale echt heel erg mooi. De cathedraal ook, daar zijn we het eerst heen geweest. Was heel erg mooi. Alles was van binnen met goud versierd. Het klooster zijn we niet in geweest, we hebben het van boven gezien omdat we op een toren van de cathedraal zijn geweest. Hier was ook heel erg mooi uitzicht. We zijn daarna op zoek gegaan naar een ijsje en zijn daar even op het terasje gaan zitten. Toen zijn we met de bus weer terug gegaan. Toen we weer na huis gingen zijn we nog boodschappen gaan doen en daarna thuis wat gedronken. Toen kwam Marina thuis van stage en zijn we even later met de bus na Mondello gegaan. Eerst een eindje gelopen om bij de bus te komen en in de bus kwamen we nederlanders tegen. We hadden net een leuk verhaal over een kindje en poep en toen begonnen hun over schijten. Dat was wel grappig. Zo kun je wel zien dat we meer moeten gaan oppassen met wat we zeggen. Eenmaal op Mondello aangekomen was het heel erg mooi weer. De zee was lekker koud en papa en ik zijn wezen zwemmen. We hebben hier ong. een uurtje gelegen en toen kregen we honger. We zijn op zoek gegaan naar een pizza maar konden dit eerst niet eens vinden. Toen we er uiteindelijk een vonden kon de pizza pas gemaakt worden na 7 uur. Daar hadden we dus niks aan, we hebben maar een broodje gehaald bij een ander restaurantje en zijn daarna weer op de bus terug naar huis gegaan. Het hele eind weer terug gelopen en thuis hebben we het eten klaar gemaakt. Deze avond aten we sla en pasta. Dit keer was alles wel wat beter gevuld als normaal. Na het eten hebben we gtst gekeken op mijn laptop en nog een glaasje wijn gedronken. Daarna was het alweer tijd om te gaan slapen.

Zaterdag waren we al heel vroeg weer wakker. Papa heeft brood gehaald bij de bakker en we hebben de tafel gedekt om te ontbijten. Daarna hebben we ons klaar gemaakt voor de dag en zijn we op weg gegaan naar het centraal station. Daar hebben we gevraagt naar een bus die naar Agrigento ging. De man sprak alleen maar moeilijk Italiaans dus verstonden we er niks van. We waren er wel achter dat we niet met de bus konden en dat we met de trein moesten gaan. Daarbinnen in het station op zoek gegaan naar iemand die ons een kaartje kon verkopen en die hebben we gevonden. Voor €66,- konden we heen en terug met 4 personen. Toen moesten we nog zo'n 3 kwartier wachten op de trein en hebben ong. 2 uur en een kwartier in de trein gezeten voordat we aankwamen. We waren eerste klas gaan zitten maar hadden geen idee of het verschillend was met de andere wagons. Na een poosje was er een conducteur langsgekomen om onze kaartjes te knippen en ze vertelde dat onze kaartjes eigenlijk niet geldig waren omdat we ze niet hadden laten stempelen op het station. Maar het was geen probleem ze schreef er de datum op en knipte de kaartjes voor ons. Toen we aankwamen in Agrigento was het heel erg mooi weer. We waren op stap gegaan zonder eten en drinken wat best dom was van ons. We zijn naar buiten gegaan en op zoek gegaan naar een bus, die ons naar de tempels kon brengen. We vonden een taxi en zijn daar ingestapt. Iets van eten en drinken hadden we nog steeds niet gekocht. Bij de tempels naar de wc geweest en daarna meteen het park in. Het was er heel erg mooi. Veel mooie foto's gemaakt en lekker bruin geworden. Toch hebben we het park maar half gelopen, dit omdat we geen eten hadden en de restaurantjes in het park heel erg duur waren. Daar hadden we al wel water gekocht. Na even wachten zijn we weer met een taxi naar het centraal station van Agrigento gegaan en daar hebben we in het gebouw een broodje en wat drinken gekocht. Toen zijn we in een hele leuke holle ruimte gaan wachten op de trein. We hadden erge schik met het geluid. Wat hebben we ons vermaakt daar :P
Toen weer 2 uur en een kwartier in de trein gezeten. Dit was helemaal niet erg omdat we een heel mooi uitzicht hadden. We zijn langs teletubie land gekomen en nog meer bergen en zee gezien. Nadat we weer in Palermo aankwamen zijn we na ons appartement gelopen om ons om te kleden en Marina heeft even geskypt met thuis. Daarna zijn we weer na de pizzaria gegaan en daar weer een heerlijke pizza gehad. Na de pizza zijn we op het pleintje bij theater massimo wat gaan drinken. Een lekkere cocktail en daarna zijn we weer naar huis gelopen. Onze voeten waren er wel helemaal klaar mee maar het was wel weer een leuke dag.

Zondag ochtend heb ik ze de rommel markt laten zien. Marina is niet mee geweest. Het was weer heel druk en wel leuk maar het is wel allemaal rommel. Papa heeft nog wel van die echte nepperds gekocht. Schoenen van Prada. We zijn over de normale (ballaro) markt weer terug gelopen en hebben daar wat boodschappen gehaald. Toen bij de kassa kwam ik erachter dat het geld op was en hebben papa en ik even geld gepint. Mama is via de bakker na het appartement gegaan waar Marina ook was. Nadat papa en ik gepint hadden hebben we afgerekend en zijn ook terug naar het appartement gegaan. Daar hebben we ontbeten en daarna hebben we ons klaar gemaakt voor het strand. Met de bus zijn we daar weer na toe gegaan. Het was heel erg druk in de bus, warm dus ook en het stonk er ook naar zweet. Toen we aankwamen lag het hele strand vol met mensen en hebben wij het eerste beste plekje aan zee genomen. Het was helemaal niet zo warm weer, het was erg bewolkt en het waaide ook. Toch zijn we zee in geweest en nu zijn mama en Marina ook mee geweest. We kwamen erachter dat we heel ver konden zwemmen en ook staan. Maar terug was dan wel weer heel ver. Toen kregen we weer honger en hebben we droog brood gegeten dat we hadden meeegenomen. Na nog weer even te hebben gelegen ging papa kofie halen en ben ik meegeweest om te kijken of ze er nog wat lekkers hadden. Toen heb ik Marina en mama opgehaald. Zij waren de spullen al aan het inpakken, ze hadden het koud gekregen. We hebben op het terras gezeten en daar lekkere lasange gegeten. Daarna zijn we heel slim bij een lege halte gaan staan, want we zagen dat bij die daarna al veel mensen stonden. Toen wij in de bus stapten konden we dus ook mooi zitten. Bij de halte erna kwam er een groepje jongens en 2 meiden bij ons staan. Er stond naast ons al een indische man waar de jongens al een beetje vijandig tegen deden. Na een poosje gingen ze de man ook slaan. Wij al een beetje bang toekijken wat we toch moesten doen. Toen gingen ze helemaal om hem heen staan en mepten ze hem weer, mama heeft heel dapper in het Nederlands gezegt dat ze moesten stoppen. Maar ze zat wel heel mooi verscholen achter mij. De jongens stopten met slaan maar bleven wel bekvechten met die man. Nog een halte later kwam er nog een indische man bij staan en ook nog een grote Italiaan. Ook die andere indische man werd uitgescholden en uitgedaagd. De grote Italiaanse man begon dit keer zich ermee te bemoeien en toen was het goed. Maar een paar haltes voor het einde stapte hij eruit. Dus weer een halte later stapte een van de indische mannen eruit. Toen was er bijna een gevecht, hij wou dat een van de jongen buiten met hem kwam vechten. Hij wou ook voorin de bus weer instappen maar de busschauffeur had waarschijnlijk uit veiligheid de deuren weer dicht gedaan. In de bus erna was hij weer ingestapt en zat daar te gebaren na de jongens in onze bus. Toen zij uitstapten een halte voor onze halte renden ze volgensmij weer naar hem toe. Die andere man was ook al uitgestapt en durfde pas stomme dingen te gebaren toen de deuren dicht waren.
Toen wij waren uitgestapt zijn we richting huis gelopen. Daar bedachten we ons dat we een kaartje hadden gekocht voor de hele dag dus dan we ook de hele weg met de bus zouden kunnen gaan, we hebben op die weg weer op een bus gewacht die niet kwam. Aan de overkant wel dus toen papa leuk op de weg liep te zwaaien is hij voor ons gestopt. De hele bus was vol en we pasten er bijna niet meer bij. Een paar haltes later gingen er veel mensen uit en na een poosje waren wij nog maar alleen. We waren wel helemaal de verkeerde kant op gegaan en zaten dus wel lang in de bus. De busschauffeur had even een sigaretje gerookt en met papa gepraat over rijbewijsen enzo. en toen zijn we weer op de terug weg gegaan. We werden bijna voor het huis afgezet, het had dan wel iets langer geduurd dan als we hadden gelopen, maar we konden wel de hele weg zitten. Thuis zijn we even gaan uitrusten van de dag en hebben sommige van ons even gedoucht. Rond kwart over 6 ben ik begonnen met eten koken. Ik wou ze de pasta pesto van het recept van mijn tante eens laten proeven. Vanavond wil ik ze de haven nog even laten zien en de tuin die ervoor zit. Maandag de laatste dag en dinsdag gaan ze alweer na huis :( :( Maar gelukkig dan nog maar 4 weken en dan gaan wij ook weer :D :D

• 01 Mei 2012 - 16:59

Mam:

Echt super leuke korte drukke alles geziende vakantie, nu ben ik alleen nog aan vakantie toe, poe poe...
    Harstikke bedankt meiden en tot gauw