27-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 27-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

27-04-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

27 April 2012 | Italië, Palermo

Het feestje van dinsdag was niet zo heel bijzonder. Nadat we na de taalcursus waren geweest, hebben we weer op het balkon gezeten. Er waren 3 mensen die een show gaven aan kinderen. Was wel grappig om te zien, daarna was er een heel poos niks te zien. We hebben weer pasta pesto gegeten. Dit keer hebben we meer spinazie en pesto er door gedaan en het smaakte erg lekker. We hadden de deuren van het balkon nog open staan en hadden best leuke muziek op de achtergrond. We hebben na het eten gtst en een film gekeken. Halverwege de film begon de live muziek en toen zijn we na beneden geweest om te gaan kijken. Het zag er wel gezellig uit maar omdat je toch niemand kent en ook de taal niet spreekt zijn we niet heel lang gebleven. Ook heb ik geen leuke jongens gezien :( Onderweg terug naar boven hebben we nog een suikerspin meegenomen en hebben die tijdens de andere helft van de film opgegeten. Na de film zijn we gaan slapen, tot mijn verbazing viel ik heel erg snel in slaap, ondanks de harde muziek.

Woensdag hadden we vrij, hier was het bevrijdingsdag. We zijn rond een uur of 9 opgestaan en hebben ons beddengoed naar de huisbaas gebracht. Zij heeft deze gewassen en wij mochten ze later weer ophalen. Het was een hele lekkere warme dag. De deuren van het balkon hebben de hele tijd opgestaan. We hebben het hele huis even geveegt en opgeruimd. Ik heb boven plaats gemaakt voor mijn ouders en ook zo veel mogelijk troep weggehaald bij waar de muis zit. Nu ligt er echt alleen nog een dikke 2 persoonsdeken waar de muis dus waarschijnlijk in zit. Ook heb ik hun bed even opgemaakt. Ook beneden alles geveegt en gedwijlt en zelfs de badkamer gedaan. Om 5 voor half 4 kregen we een smsje van de huisbaas dat de plannen gewijzigt waren. We moesten of om half 4 of om 10 uur vanavond de was komen halen. We kozen er voor om maar meteen te gaan anders werd het zo'n late avond. Toen we terug kwamen hebben we een film gekeken en later onder gtst hebben we pasta gegeten. We zaten op bed en natuurlijk kon ik het niet laten om meteen op de schone lakens te knoeien.
Slapen heb ik deze nacht goed gedaan, ondanks de kriebels voor de volgende dag.

Donderdag was de dag dat mijn ouders kwamen!! Om 7 uur is Marina zich gaan klaar maken voor stage, ik was toen dus ook al wakker. Ik ben nog wel blijven liggen tot ong. kwart over 8. Ik ben er maar uitgegaan en heb de laatste was opgeruimd. Ook nog de afwas gedaan en toen aan tafel met de laptop gewacht tot de smsjes van hun. Toen ze een smsje stuurden dat ze in de bus zaten ben ik van huis weggelopen naar het station. Daar heb ik nog ong. een half uur gewacht en toen kwam eindlijk de bus. Wat is dat raar dat ze er nu eindlijk zijn. Eerst kijk je er steeds naar uit en nu zijn ze er. Ik ben ook blij dat het mooi weer is nu, het had de week er voor al een paar keer geregend dus was ik al bang dat het nu ook slecht weer zou zijn. Met z'n 3en zijn we naar ons appartement gelopen. De heenweg leek korter dan de terug weg. Of dit kwam door de koffers of doordat ik zo snel gelopen heb de heenweg, dat weet ik wel :P Toen we aankwamen heb ik ze het appartement laten zien en ze wat te drinken gegeven. Daarna zijn we naar het kinderdagverblijf gegaan en mochten we spelen met de kinderen. Het waren er niet veel, veel kinderen die ik wel graag wou laten zien waren er niet. Toen de kleintjes gingen eten mochten we helpen. Papa wou eerst niet maar toen zo'n italiaanse vrouw vroeg of hij een meisje wou helpen deed hij het toch maar. Het staat op de foto! :p Nadat we de kinderen in de buggy en in de slaapruimte hadden gezet zijn we weer gegaan. Marina hebben we achtergelaten want die moest nog tot 2 uur daar blijven. Wij zijn naar de bakker geweest en hebben bij het pleintje daarnaast ons broodje opgegeten en lekker in de zon gezeten. Daarna zijn we over de markt gelopen en heb ik ze een aantal dingen van Palermo laten zien. Zoals de fontijn van schaamte en de cathedraal van Palermo. Toen zijn we weer naar het appartement gegaan en hebben daar wat geklets en papa heeft geslapen. Om 2 uur was Marina dus klaar en kwam ze ook naar het appartement. We zijn daarna over de via roma gelopen naar de H&m. Maar omdat het nog siesta was waren alle winkels nog dicht, dus zijn we ergens gaan zitten met een ijsje. We zijn over de markt gelopen en gekeken naar schoenen voor mama. Uiteindelijk zijn we bij de h&m geslaagt en hebben ze ook meteen het bekende theater gezien, theater massimo. Daarna zijn we terug gelopen naar huis en hebben daar even uitgerust. Om kwart over 5 zijn we na de taalcursus geweest en hebben daar een uurtje gezeten. Daarna weer na ons appartement geweest en ons klaar gemaakt om uit eten te gaan. We zijn een pizza gaan eten bij piazza bellini, waar we met de leraren ook al eens hebben gegeten. De pizza smaakte goed. Door de wijn hadden we allemaal een rood gezicht en waren we moe. We zijn naar huis gegaan en meteen naar bed toe gegaan. Marina en ik hebben nog even gtst gekeken en zijn daarna ook gaan slapen. Een lange dag en ik denk dat ze heel Palermo wel gezien hebben. Tenminste de belangrijkste dingen ervan. Nu gaan we straks met de bus naar Monreal en vanmiddag naar het strand.

Er is een muisje gevangen!! Naast alle eten dat ze hebben meegenomen hebben ze ook een muisenval meegenomen. Meteen heeft dit gewerkt. Nu zijn we mijn ouders een pizza schuldig.. maar we zijn wel verlost van 1 muis!!

  • 28 April 2012 - 09:06

    Oma M:

    jullie komen toch wel weer terug he? leuke foto,s .Hebben jullie het naar de zin allemaal? en is al het lekkers al op,Marlijn zal het vast heel fijn vinden Nou geniet er allemaal van,hier hebben ze het ook reuze naar hun zin.
    groetjes van uit het verre slangeburg
    voor jullie allemaal DAAAAG.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 47551

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: