1-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 1-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

1-02-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

01 Februari 2012 | Italië, Palermo

En we gaan onze 2de maand in (febbraio).

Vandaag hebben de leidsters ruzie gemaakt. Manon kwam het mij vertellen. Ik zat samen met Marina en 2 kleintjes in de speelruimte. Manon was aan het helpen met het eten geven aan de kinderen. De leidsters hadden al een paar keer Olandese gezegt en hebben zelf naar Manon en richting ons gewezen. We hoorden van Rosita dat we morgen de luiers mogen verschonen van de kinderen. We denken dat nog niet iedereen het daar mee eens is.

Het maakt daar ook niks uit wie er binnen zijn. Een vrijwilliger had haar familie meegenomen, zus en ouders. Heel leuk maar je vraagt je toch af waarom ze er zijn.
Ook zijn er 2 nieuwe vrouwen bij, zij leren voor assistent leidster volgensmij, als we ze goed begrepen hebben. Ze zijn wel aardig maar communiceren nog niet echt, een vrouw haalde zo een kind bij mij uit de handen zonder mij iets te zeggen of aan te kijken. Een paar dagen later deed ze het weer maar legde mij wel uit wat ze ging doen.

Vanmiddag volgensmij was het 4 uur, kwam er een groep meiden binnen van een scouting. Ze hadden allemaal lekkere dingen meegenomen. De kinderen mochten allemaal meekomen na de eetzaal en die meiden gaven alle kinderen wat cake, chocolade dingen en een soort chocoladekruimeltaart. Wij mochten ook en het was echt zooooo lekker. Het was zoiets als een appelkruimeltaart met nutella inplaats van appels. Het was wel allemaal heel zoet. Een jongetje moest er al van spugen, er werd ook nog even gedanst.
Ik had ook wel foto's willen maken, maar het eten was zo lekker dat ik niet weg wou gaan om mijn camera te pakken.

  • 01 Februari 2012 - 19:35

    Mammie:

    mopper maar terug , ze verstaan je toch niet. Ik zou niet wijzen

  • 03 Februari 2012 - 23:04

    Loes:

    Heeeeeeeeey Marlijn, ben net terug van de avondroute!!! Lekker het weekend vrij. Jij ook? Nog leuke plannen! Ben trots op je....zal eens zien of we hier skype hebben zodat we je weer eens live kunnen spreken! Liefs van ons allemaal. loes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Februari 2012 - 21:39

    Nina Vaccaro:

    Ja, dat gebeurt dus vaak in Italië bij de liefdadigheidsorganisaties - iedereen is welkom en mag binnen komen, als gast of om te helpen... Gewoon niks van aantrekken en je ding blijven doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 47758

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: