1-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 1-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

1-02-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

01 Februari 2012 | Italië, Palermo

En we gaan onze 2de maand in (febbraio).

Vandaag hebben de leidsters ruzie gemaakt. Manon kwam het mij vertellen. Ik zat samen met Marina en 2 kleintjes in de speelruimte. Manon was aan het helpen met het eten geven aan de kinderen. De leidsters hadden al een paar keer Olandese gezegt en hebben zelf naar Manon en richting ons gewezen. We hoorden van Rosita dat we morgen de luiers mogen verschonen van de kinderen. We denken dat nog niet iedereen het daar mee eens is.

Het maakt daar ook niks uit wie er binnen zijn. Een vrijwilliger had haar familie meegenomen, zus en ouders. Heel leuk maar je vraagt je toch af waarom ze er zijn.
Ook zijn er 2 nieuwe vrouwen bij, zij leren voor assistent leidster volgensmij, als we ze goed begrepen hebben. Ze zijn wel aardig maar communiceren nog niet echt, een vrouw haalde zo een kind bij mij uit de handen zonder mij iets te zeggen of aan te kijken. Een paar dagen later deed ze het weer maar legde mij wel uit wat ze ging doen.

Vanmiddag volgensmij was het 4 uur, kwam er een groep meiden binnen van een scouting. Ze hadden allemaal lekkere dingen meegenomen. De kinderen mochten allemaal meekomen na de eetzaal en die meiden gaven alle kinderen wat cake, chocolade dingen en een soort chocoladekruimeltaart. Wij mochten ook en het was echt zooooo lekker. Het was zoiets als een appelkruimeltaart met nutella inplaats van appels. Het was wel allemaal heel zoet. Een jongetje moest er al van spugen, er werd ook nog even gedanst.
Ik had ook wel foto's willen maken, maar het eten was zo lekker dat ik niet weg wou gaan om mijn camera te pakken.

• 01 Februari 2012 - 19:35

Mammie:

mopper maar terug , ze verstaan je toch niet. Ik zou niet wijzen

• 03 Februari 2012 - 23:04

Loes:

Heeeeeeeeey Marlijn, ben net terug van de avondroute!!! Lekker het weekend vrij. Jij ook? Nog leuke plannen! Ben trots op je....zal eens zien of we hier skype hebben zodat we je weer eens live kunnen spreken! Liefs van ons allemaal. loes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Februari 2012 - 21:39

Nina Vaccaro:

Ja, dat gebeurt dus vaak in Italië bij de liefdadigheidsorganisaties - iedereen is welkom en mag binnen komen, als gast of om te helpen... Gewoon niks van aantrekken en je ding blijven doen!