28-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 28-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

28-01-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

28 Januari 2012 | Italië, Palermo

Vandaag weer eens heerlijk uitgeslapen, ik ben net wakker en wil mijn warme bedje nog niet uit.

Donderdag moesten Manon en Marina vroeg hun bedje uit om om 8 uur al op stage te beginnen. Ik kon nog blijven liggen om om 11 uur te beginnen. Maar echt fijn uitslapen doe je niet zo als thuis. Hier heeft de buurvrouw de muziek al aangezet en zit ze (volgensmij) in de kastjes te kijken, omdat de deurtjes steeds open en dicht gaan. Ook op straat is het nooit rustig. Er komt altijd wel een auto langs die toetert of een scooter die veel lawaai maakt.
Zonder de vrijwilligers (die voor een cursus/training/workshop naar Napoli)en Manon en Marina was het toch wat saaier op stage. Er was niet echt iemand waar ik mee kon praten. Als ik met de leidsters ga praten verstaan zij mij niet of ik hun niet.
's middags om 3 uur hadden we een weer een gesprek met Rosita en met de mentor van de vrijwilligers, die ons dus nu ook begeleid. Manon en Marina die om 2 uur klaar waren moesten er weer voor terug komen :P
We hebben de boekjes een beetje aan hem uitgelegd en besproken hoe hij ons gaat beoordelen en wanneer wij weer een gesprek gaan hebben. Het is best lastig wanneer schoolsystemen anders werken.

Vrijdag moesten we weer alledrie 's middags stage lopen. De leidsters hadden een "staf meeting" gehad, hierin hebben ze het erover gehad dat wij straks meer mogen doen met de kinderen, zoals het luiers verschonen dat we tot nu toe maar 1 keer hebben mogen doen en dat was op eigen initiatief van een van de leidsters. Vanaf maandag mogen wij het dus vaker doen. Verder leek het erop dat het gesprek niet zo leuk was geweest. De leidsters waren een beetje chagrijnig en de leidsters die na huis mogen, gingen snel weg.
Na stage natuurlijk weer de curus en daarna zijn we uit eten gegaan :) We hadden op weg na de supermarkt een restaurantje gezien waar ze pizza hadden. De pizza was best lekker, maar toen we ons ijs kregen was het wel een domper. Het ijs leek net alsof het met schaaltje en al in uit de diepvries kwam. Er zat van dat witte ijs op het ijs en het smaakte ook niet zo lekker. Toen we de rekening kregen waren we ook best verbaast. Moet je in Nederland ook betalen voor je tafel?? We moesten p.p. €1,50 betalen voor de tafel. En ook voor het ijs had hij er nog een euro teveel gerekend. Toen wij er iets van zeiden was hij niet zo vrolijk meer. Er kon zelfs geen doei meer vanaf. De rest van de avond hebben we gezellig in ons appartementje doorgebracht.


  • 28 Januari 2012 - 10:47

    Mam:

    hou het goed in de gaten, ze nemen je geld zo. Zal ik je een ijsje uit holland opsturen?

  • 28 Januari 2012 - 10:47

    Mam:

    hou het goed in de gaten, ze nemen je geld zo. Zal ik je een ijsje uit holland opsturen?

  • 31 Januari 2012 - 22:47

    Nina Vaccaro:

    Balen, van de ijs... Ik wil jullie een paar goede adresjes geven voor ijs in Palermo! Pinguino op Politeama is één van de beste! Proef maar daar een ijsje!

  • 20 Februari 2012 - 19:55

    ReneS:

    1,50 tafelgeld pp is heel gebruikelijk in Italie. Meestal is het zelfs een beetje meer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 47761

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: