25-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 25-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

25-01-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

26 Januari 2012 | Italië, Palermo

Deze week niet zo veel beleefd, de dagen zijn bijna elke dag hetzelfde.

's ochtends slapen we lekker uit tot ong 10 uur. Dan gaan we ontbijten, hier ontbijten de mensen niet echt dus een lekker broodje om de dag mee te beginnen hebben ze hier niet. We hebben hier wel een bakker onder ons maar als we dat elke dag doen moet iemand ons even wat geld doneren of een geldboompje cadeau doen.

Vervolgens maken we ons klaar voor de dag. Ong. 5 min. voor 11 lopen we na stage toe en om 11 uur beginnen we.
De laatste paar dagen waren de kinderen buiten aan het spelen, de kinderen zijn dan veel meer op hun gemak. Ze spelen veel liever en maken niet zo veel ruzies meer. Rond half 12 gaan de kleinsten eten en het ligt eraan hoeveel kinderen er zijn, wie er gaat helpen. De oudere kinderen gaan dan ook naar binnen om daar verder te spelen. Je merkt dan meteen de drukte in die ruimte. De kinderen gaan meteen weer ruzie maken en er word veel basta! geroepen. Ze dwingen de kinderen dan bijna om tv te kijken. Als de baby's na bed worden gebracht mogen de oudere kinderen eten en daarna gaan die ook na bed of in de passagino (buggy). De kinderen worden hier ook heel anders na bed gebracht dan in Nederland. Ze worden in een buggy gelegt en er gaat een deken overheen zodat ze niks meer kunnen zien. Ze worden dan heen en weer geduwt net zolang tot ze slapen.

Wij kunnen daarna gaan spelen met de baby's/kinderen die niet hoeven te slapen. Dit vind ik het leukste moment van de dag. Het is dan lekker rustig. Als de kinderen weer uit bed komen word het steeds weer iets drukker. Er worden dan nog koekjes uitgedeeld en dan word er nog lekker gespeeld tot 5 uur.
Dan gaan wij naar de Italiaanse cursus toe. We krijgen les van een man die geloof ik denkt dat wij 4/5 jaar oud zijn. Maar op zich zijn de lessen best leuk.

We hebben 's middags, tijdens een rustig uurtje een aantal Italiaanse woorden geleerd van een van de leidsters. We leerden veel lichaamsdelen, zoals neus (naso), mond (bocca) maar ook speen (ciucio). Toen we die dag bij de cursus kwamen leerde hij ons precies hetzelfde. Dus dat weten we nu wel :P

Vorige week vrijdag (wat ik niet geschreven heb in mijn verslag) hebben we een gesprek gehad met een man die de vrijwilligers op het kinderdagverblijf begeleid. Het was wel een aardige man maar hij liep wel een beetje over ons heen. Hij vertelde dat hij ons wou gaan begeleiden en hij wou weten wat onze eerste indruk was en wat wij verwachten van deze stage. Wij komen hier alledrie voor dezelfde reden dus ik vond het wel een beetje dubbel. Ook vond ik het een beetje raar dat we hier niks over hadden gehoord maar inneens hoorden dat hij ons ging begeleiden ipv Rosita.
Morgen hebben we weer een gesprek met hem, ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

We zijn van plan vrijdag eens uit eten te gaan, hoewel het geld niet op onze rug groeit, gaan we maar eens een keer pizza eten :P We hadden na de laatste paar keren boodschappen doen een tentje gezien waar een pizza maar 5 euro is. Dat word waarschijnlijk dus onze eerste pizza hier in Italië in deze 5 maanden.

• 26 Januari 2012 - 09:59

Loes:

Heeeeeeeeeeeey dames....alweer mijn berichtje foetsie! Ik vergeet telkens mijn naam in te vullen, ligt vast daar aan.
    Leuk weer wat van je te horen, Marlijn. jullie komen geregeld voor verrassingen te staan, niet altijd fijn...maar jullie redden je goed! Je leert er ook weer van, he? Ik hoop dat de pizza smaakt, ik heb wel een geldboompje maar daar groeit eighenlijk heeeel weinig in!!! Heel veel liefs van ons allemaal, successss, groetjes, loes

• 26 Januari 2012 - 17:31

Jolanda:

Hoi hoi, wat leuk om weer wat verslagjes te lezen. Je redt je toch al aardig in dat verre Italië zeg. Lekker genoten van je pizzaatje??? Heb er anders hier nog wel wat gratis in de vriezer voor je, ha ha.
    Ook hier een geldboompje, maar tis een karig ding.....

• 26 Januari 2012 - 18:01

Ellen:

Ik heb geld genoeg......................................opgemaakt

• 27 Januari 2012 - 14:55

Ingrid Menkhorst:

Heeej Marlijn,

Fijn dat jullie het naar je zin hebben!
    De creche daar is zo te zien wel even iets anders als bij Yunio maar ach de kinderen zijn vast net zo lief. Groetjes van ons allemaal en een dikke kus van Daan en Evi (Niek heb ik maar niet gevraagd!).

• 28 Januari 2012 - 06:32

Pap:

ha marlijn niet te veel geld uit geven daar he
    gr pa

• 31 Januari 2012 - 22:43

Nina Vaccaro:

Hoi Marlijn, ik heb begrepen dat de meneer van de vrijwilligersdienst jullie niet in plaats van maar naast Rosita gaat begeleiden. Omdat hij meer ervaring zou hebben met de buitenlanders en omdat hij extra tijd aan jullie kan geven die Rosita niet heeft. Het is een mooi meegenomen iets, niet nog een baas boven baas...