22-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 22-01-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

22-01-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

22 Januari 2012 | Italië, Palermo

Donderdag hadden we dus internet gekocht en gewacht tot 12 uur. Natuurlijk meteen even geskypte met mammie :P en het verslag dat ik al had geschreven geplaats.

Vrijdag hebben we gegeten bij de Nederlandse vrouw en haar vriend/man. Hij heeft voor ons gekookt en zijn restaurant zit naast de deur. Maar omdat hij ziek is, heeft hij niet zo veel klanten en doet hij het rustig aan. Het eten was echt heel lekker. We kregen eerst linzen soep. Daarna een bord vol met sla en kipfilet. De sla moesten we zelf afmaken met olie, azijn, peper en zout. Het smaakte allemaal goed.

Zaterdags hebben we bijna niets gedaan. Eerst hebben we heerlijk uitgeslapen tot half 12. Daarna hebben we een ontbijdje gegeten dat we vrijdags hadden gekregen van de kok :P Het was een broodje met iets van abrikozensjam en anijshagel eroverheen. We zijn toen even naar de markt geweest om wat drinken in te slaan. Toen we thuis waren hebben we nog een beetje van alles en nog wat gedaan en gegeten.

Vandaag zijn we na het strand geweest :) We hebben voor het eerst hier de bus genomen en zijn naar Mondello gegaan. Dit is een vissersdorpje naast Palermo en hier is een strand. We hadden niet verwacht dat het mooi weer zou worden maar wel dat het strand iets groter zou zijn. Het weer was best mooi, het waaide wel en de zon verdween wel veel achter de wolken. Toch hebben we een stuk langs het water gelopen en gekeken of er nog mooiere strandjes waren. De stranden waren heel klein, vooral heel smal.

De bus heen vinden was heel makkelijk, maar de bus terug was wel een probleem. Hier in Palermo hebben ze veel eenrichtingswegen. We zagen de bussen dus ook maar van een kant komen en gaan. We hadden allemaal een beetje een shagarijnig gezicht en de irritaties na elkaar waren er ook. Maar toen we eindelijk in de bus zaten was het weer oke. Toen we bijna weer bij het eindpunt waren zagen we een Mac :D We dachten: dat word ons avond eten :)Via de H&M (die ze hier dus ook hebben) zijn we weer na huis gelopen. Blij dat we eindelijk weer thuis zijn, dat was een lange dag. Morgen weer stage lopen en de Italiaanse les.

• 25 Januari 2012 - 09:49

Wendy:

Hoi Marlijn,
    Zo te zien gaat het wel goed met jullie. Hopelijk wordt het snel wat warmer zodat je op je stage ook geen kou meer hoeft te lijden.
    Groetjes van ons allemaal uit Zeddam

• 25 Januari 2012 - 21:21

Ellen:

waar blijven de nieuwe belevenissen?