Eerste dag in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Eerste dag in Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Palermo

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

07 Januari 2012 | Italië, Palermo

Vanmorgenvroeg om 6 uur al in de auto, we hadden om kwart over 6 afgesproken bij de Mac. We kwamen om half 8 in Dusseldorf (Weeze)het werd steeds spannender :)

Bij de douane moesten we onze handbagage helemaal uit elkaar halen en met een vrouw meelopen. Zij controleerde onze laptops en mobieltjes. Toen we eindelijk mochten gaan konden we nog even een kus geven aan de anderen met een raam ertussen :P

We moesten via gate 5 naar buiten lopen en via een trap het vliegtuig in. Een plekje gezocht en snel gaan zitten. Vanuit het vliegtuig konden we nog zwaaien na de rest. Het vliegen was heel leuk, lekker een broodje gegeten (Baguette met ham en kaas) en foto's van buiten gemaakt, met natuurlijk veel wolken erop.

Toen wij aan kwamen op het vliegveld in Palermo konden we onze koffers pakken en na buiten gaan. Daar stond een bus die naar het centrum station reed. We moesten nog wel even wachten tot die weg reed. Daar werden we opgehaald door Rosita (onze begeleidster) en haar vriend, we stonden midden op de weg elkaar te begroeten en voor te stellen. Daar op de weg gaat het heel anders dan in Nl.

We moesten helemaal lopen naar haar huis, ze zei 10 min maar dat geloof ik niet. Met 3 koffers een heel eind lopen was niet zo leuk. ze namen wel een koffer over maar het was heel zwaar en de stoep was ook niet erg ideaal.

Toen we in het huis van Rosita aankwamen waren we moe en een beetje teleurgesteld. Een andere vriend van Rosita (die beter engels kon) heeft ons een aantal dingen verteld omdat Rosita moeite heeft met het engels. Hij vertelde ons dat 2 van ons bij Rosita konden blijven en 1 bij een vriendin van haar zouden kunnen slapen. Maar hier waren wij het niet mee eens, nadat we met Nina(zij heeft het geregeld voor ons) en Rosita hadden gepraat kwamen we erachter dat het wel mocht maar dat ze dacht dat wij het te klein vonden.
Rosita heeft voor ons lekkere pasta gemaakt en we hebben gezien hoe Italianen dat eten.

Een vriend van Rosita (die beter Palermo in en ons een paar leuke dingen laten zien. Daarna zijn we zelf verder gelopen en weer terug gegaan naar onze kamer.

Rosita is nu naar een feestje en we hebben het huis even alleen.

• 07 Januari 2012 - 19:56

Cindy:

gelukkig dat jullie heel zijn aangekomen. En groot gelijk dat jullie niet uit elkaar gehaald wilden worden!
    Veel liefs
    Cin.

• 07 Januari 2012 - 20:27

Ronald :

Leuk dat ik je kan volgen, weet zeker dat het een leuke ervaring wordt

• 07 Januari 2012 - 21:38

Jolanda:

Hé lady, daar ben je dan!!! Super dat je een blog bijhoudt, ik volg je graag, alle belevenissen mag je met me delen hoor, ik ben een GROTE fan!!!!!

• 08 Januari 2012 - 11:31

Willeke:

Hoi Marlijn!
    Leuk iets van je te horen/lezen.Fijn dat de reis goed verlopen is.Mooie foto's van de wolken.Jammer dat het daar nog niet zonnig is en 20gr.Maar ja, je kunt niet alles hebben...Die hoge temperaturen komen nog wel.Veel succes met je stage en ik ga je zeker volgen!groeten.