7-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 7-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

7-04-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

07 April 2012 | Italië, Palermo

Donderdag, was een gigantische drukke dag. Ik snap niet hoe de italianen deze dag hadden voor gesteld. In de ochtend was het nog wel leuk. Marina en ik stonden op de baby groep en Anna de leidster was heel vaak buiten om daar te helpen. Daardoor stonden wij alleen op de groep. Na een paar uurtjes kwamen er nog 2 vrijwilligers bij, dit zijn 2 meisjes die eigenlijk steeds de kinderen afpakken. Niet dat een kind van mij is, maar het is vervelend als er steeds een kind uit je handen word gehaald terwijl je daar net mee aan het spelen bent. Of als je met een kind op de grond aan het spelen bent en zij het kind gaan afleiden. Door Anna werden ze een keer na buiten gestuurd om daar te gaan helpen maar toch waren ze na een kwartiertje weer binnen.
De scholen waren deze dag gesloten, dus in totaal liepen er 46 kinderen rond op het kinderdagverblijf. Het was erg druk. Net voor het eten kwam er ook nog eens een groep van scouting binnen. Zij kwamen met de kinderen spelen, gelukkig waren de meesten buiten. Toen alle kleintjes gegeten hadden en naar bed gingen werd Jennifer al weer wakker, zij had slecht gegeten omdat ze te moe was. Ze moest dus nog eten. Ik kwam daar achter toen de grote kinderen moesten eten. Dus toen alle grote kinderen naar bed werden gebracht was ik nog met haar bezig. Rosita en alle leidster kwamen binnen en gingen een staff meeting houden. Juist op deze dag! Dus toen ik met Jennifer weer terug ging naar de groep was het een chaos. Kinderen wouden niet slapen en de BSO kinderen waren buiten aan het spelen. Er was nu ook een vrijwilliger bijgekomen die ook al aardig wat weet over leidster zijn. Op zo'n dag merk je pas wat het fijn zou zijn als je de taal sprak. We zijn deze dag ook een half uur langer gebleven om haar te helpen en haar niet alleen in deze situatie achter te laten. Dus toen de staff meeting voorbij was hebben we iedereen doei gekust en wilden we gaan. Net voordat we weg gingen kregen we nog een cadeautje van Rosita :D Een joekel van een paasei. Daar zijn we heel erg blij mee. Thuis hebben we hem meteen open gemaakt en er zat nog een knuffeltje in. LeukLeukLeuk :D
Deze dag was dus de school gesloten en hadden we dus ook geen taalcursus. Wel jammer voor onze uren, maar daar kunnen we niks aan doen. 's avonds hoorden we muziek op straat. Toen we na buiten keken zagen we een stoet over straat lopen. We wilden even gaan kijken maar waren te laat, toen zijn we naar de markt gegaan voor een paar boodschappen. 's avonds hebben we nog gtst gekeken en zijn we gaan slapen. We waren best wel moe naar zo'n drukke korte week :P

We hebben niet uitgeslapen vrijdag, we lekker blijven liggen tot we niet meer konden slapen maar dit was rond kwart over 8 voor mij voorbij. Ik heb mijn laptop er maar bij gepakt en ben huiswerk gaan maken. 3 kwartier later ging ook Marina recht op zitten. Toen kon eindelijk het licht aan :P Ik heb mij gedoucht en nog meer huiswerk gemaakt, ik ben nu (denk ik) helemaal voorbereid op de komst van de leraren. Om 3 uur zijn we het huis uit gegaan, ons doel was de catacombe dei cappuccini. Een kelder met allemaal lijken erin. Onderweg kwamen we langs de kathedraal waar we al eens eerder waren geweest. Toen was hij dicht en nu was het los. Dus zijn we daar even naar binnen geweest. Van vrijwilligers hadden we gehoord dat deze niet zo mooi zou zijn, ik had er dus ook niks van verwacht. Ik vond het erg mee vallen, het zag er best mooi uit. Ik had al wel eens mooiere gezien. Toen we weer na buiten gingen zagen we kraampjes staan met soufeniertjes. Hier hebben we wat leuks gekocht voor thuis, wat ik dus niet kan vertellen :D Het is iets dat echt van het eiland komt. Eerst konden we het niet betalen, we hadden te weinig geld dus zijn we een eindje terug gelopen om te pinnen. Daarna kwam er een bus met een orkest, daar hebben we even op gewacht om te kijken maar later dachten we dat ze naar huis gingen. Toen zijn we verder op zoek gegaan naar de catacombe. Bij een informatiehokje hebben we even op de kaart gekeken en konden we het nog niet zo goed vinden. Toen kwam er een man die het ging vragen in het Italiaans en hij weest ook op de kaart. Toen hadden we het ook gevonden :D We liepen hun achterna maar omdat ze te snel liepen waar we ze uit het oog verloren. Na een heel eind om te lopen hebben we het uiteindelijk gevonden. Met blaren op onze voeten. Net voor sluitingstijd waren we binnen en de man vertelde ons in het nederlands dat we om de hoek iets konden kopen. Hij liet ook zien wat hij verkocht en toen liet hij ons gaan. Eenmaal binnen was het toch een beetje spannend. Het was een heel raar gevoel om daar te lopen. We mochten ook geen foto's maken dus hebben we een pakje kaarten gekocht met foto's. Ook kwamen we daarbinnen nog een vrijwilliger van stage tegen. Verena was daar met haar ouders en zus. Wij hadden haar aan het begin van de dag meegevraagt maar ze zei dat haar ouders er nog waren. Toen we weer buiten waren hoorden we dat ze in het kerkje ernaast een dienst hadden. Dus zijn we daar even naar binnen geglipt. We konden er niks van verstaan en ik had heel erg veel pijn aan mijn voeten dus zijn we weer gegaan. Rond 6 uur waren we weer terug en hebben we onze voeten meteen in een bak koud water gestopt. Heerlijk fris! De rest van de avond was het weer gtst kijken en slapen :)

Vandaag zaterdag was het niet zo bijzonder, omdat we nog last hebben van onze voeten zijn we niet weg geweest. Het was weer een huiswerk-, schoonmaak-, lui-, wasdagje. Vanavond gaan we een pizza halen om deze thuis op te eten en misschien nog een film kijken. We verheugen ons op de leraren, dan zien we weer eens nederlanders :D en ook de nederlandse producten :D Mmm... Daag :D

  • 08 April 2012 - 07:01

    Mam:

    zalig Pasen mijn kind, eet niet te veel Italiaanse eitjes.

  • 08 April 2012 - 09:41

    Danaa:

    Nog maar 8 weken!!
    Fijne paasdagen meisje en ik denk aan je (l)

  • 09 April 2012 - 17:36

    Pap :

    pap komt muisjes vangen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 47833

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: