09-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 09-02-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

09-02-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

09 Februari 2012 | Italië, Palermo

Ik heb Marina maar es even aan het afwassen gezet :P nee grapje ze wou zelf. Ik heb gekookt :) We hebben vandaag bloemkool met aardappelen en spekjes gegeten en al zeg ik het zelf, het smaakte mij goed XD.

Maandag hebben we niet zo veel gedaan, net als zondag regende het nog steeds. Manon en Marina hebben 's ochtends stage gelopen, zij moesten om 8 uur al beginnen. Ik hoefde gelukkig pas om 11 uur daar te zijn, maar het na deel is dan dat zij om 2 uur al na huis mogen en ik nog 3 uur moet. Ik heb de laatste uren heel gezellig doorgebracht met een van de vrijwilligers. Zij was hier al sinds Nobvember. Ze vertelde een aantal verhalen over de kinderen, wat best schokkend is. Ik weet ze niet allemaal meer, wel weet ik nog dat een jongen van de BSO bij zijn oom woont en dat ze niet weten waar zijn ouders zijn. Hij is bang voor zijn oom maar waarom weten ze niet. De meeste kinderen die hier zijn hebben een probleem thuis of hebben dingen meegemaakt. Hoe langer we hier zijn, hoe meer je gaat begrijpen.

Dinsdag hebbben we alledrie 's ochtends stage gelopen omdat we die middag Manon na het central station zouden brengen. Het was wel een rare dag, op stage werd er aan de leidsters uitgelegd waarom ze weg ging. Ze kreeg allemaal lieve reactie van de mensen daar.
's middags hebben we nog even thuis gezeten, om half 5 zijn we met de koffers door de regen naar het central station gelopen. Deze dag regende het al 3 dagen achter elkaar :( (dan heb ik liever sneeuw hoor, ik mis het schaatsen, de sneeuwpop en de iglos :( ) Manon moest snel de bus in, omdat de buschauffeur anders moest wachten. Wij daarbuiten in de regen onder ons paraplutje, zoekend naar Manon in de bus om te zwaaien.. maar we zagen niks :(

Woensdag ging het eerste deel van de dag heel langszaam, veel mensen vroegen of Manon goed was aangekomen. Na dat de meeste kleine kinderen wakker waren geworden (3 uur), mochten wij in de kast kijken naar een leuk boek om een activiteit mee te gaan doen. Ook hebben we meteen de kast opgeruimd, want dat was een zooitje.
We hebben een leuk boek gevonden over Elmer l'elefante, hier gaan we een activiteit mee doen. Toen we hier klaar mee waren was de dag heel snel voorbij en mochten we al weer gaan.
's avonds zijn we de hele avond bezig geweest met het voorbereiden van de activiteit. Het was woensdag de laatste dag dat het zo regende, er liep gewoon een riviertje over de straat. Het water stroomde over de tegels, omdat de weg na stage iets omhoog loopt. We hebben we weer genoeg regen gezien, waar blijft de zon?!

Vandaag (donderdag) hebben we een activiteit gedaan op stage. We moesten 8 uur op stage zijn en zijn met de activiteit al om 9 uur begonnen. Door de taal kreeg ik wel veel moeilijkheden. Ik deed het eerste deel van de activiteit, de tekeningen maken met de kinderen. Ik had de avond ervoor al afbeeldingen gemaakt van het boek. Deze uitgeknipt en op een A4tje geplakt. De kinderen hebben er vandaag de omgeving bijgetekend. Ik vroeg aan de leidsters of ik de activiteit in de kleine ruimte van de baby's mocht doen maar toen namen ze de leiding over en zetten ze een tafel klaar in de grote ruimte. Ik zei dat dat ook wel goed was en ben daar met de kinderen gaan zitten die tot nu toe aanwezig waren. Ook de kleintjes zaten erbij. Een vrijwilliger vertelde het verhaal voor mij omdat ik de taal natuurlijk nog niet goed spreek :P Daarna hebben ze getekend. Het ging best wel goed, de tekeningen zijn erg leuk geworden. Alleen het einde van de activiteit ging niet zo heel goed. Er waren een paar kinderen die een beetje vervelend begonnen te doen. Ze sloegen elkaar en pakten de potloden van elkaar af. Ik heb uiteindelijk de potloden afgepakt en de tekeningen weggelegd. We hebben de kinderen uitelkaar gehaald en de activiteit afgesl

  • 09 Februari 2012 - 20:49

    Cin:

    ohh dankje dat je ook niet voor mij met manon mee bent gegaan..

    Maar goed gedaan met jullie activiteiten..lijkt me echt super moeilijk in een ander land,.

    Liefssss

  • 10 Februari 2012 - 15:28

    Jolanda:

    Hé Malijn, ik had even een tijdje niet gelezen zeg. Wat heb je alweer veel gedaan en beleefd. Manon weg...nog met zn tweetjes over. Leuke activiteite gedaan, ruzies aangehoord, buiten gespeeld. Ik vind dat je het dapper doet hoor.
    Hier gaat het goed, Ronald is nu lekker een weekje thuis. Hij is moe, maar euh, stiekum ik ook wel hoor......we doen het lekker rustig aan.
    Zometeen komt mama nog met MayMke, die zijn bij oma geweest vandaag.
    Prettig weekend en ik zal weer eens wat vaker lezen.
    Gr. Jolanda

  • 11 Februari 2012 - 15:00

    Nina Vaccaro:

    Volgens mij, hebben de kindjes veel plezier beleefd aan jullie activiteiten. De foto's laten niets anders zien dan twee leuke leidsters en een snoezig groepje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 47749

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: