4-2-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 4-2-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

4-2-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

04 Februari 2012 | Italië, Palermo

Jah! Het is weer weekend!!

Manon kwam donderdag met een leuke reactie, een vrijwilliger komt uit oostenrijk. Ze zong voor ons het liedje van calimero want dat wisten wij niet meer. Ze zong dit in haar eigen taal, komt Manon erachter dat ze duits praat. Heel slim Manon.

Verder mochten we donderdags en vrijdags de kinderen verschonen! Alles word weer even opnieuw geleerd. Maar hoe leg je ze uit in gebrekkig Italiaans/Engels dat je het voor deze stage bijna elke dag deed?? Dus dan maar netjes luisteren en laten zien dat je het best kan. Ook hebben we nog steeds het gevoel dat niet iedereen het ermee eens is. Ze wijzen naar ons en praten erover, maar wat kunnen wij nog niet verstaan :P

Vrijdag hebben we tussen de middag heerlijk weer gehad. Het zou die dag 16 graden worden. In de zon was het wel zo warm denk ik. Terwijl iedereen nog buiten liep met een muts en een sjaal zaten wij buiten in een t-shirtje van de zon te genieten. We hadden pauze van een half uur. Toen de pauze voorbij was ben ik na binnen gegaan en heb gevraagd of Nora, die wakker was, na buiten mocht. Ze waren even met elkaar aan het overleggen maar ik mocht haar meenemen. Toen ik na buiten liep volgende ze mij met de andere kleintjes! Het was heel leuk om met hun buiten te kunnen spelen. Volgensmij doen ze dat niet zo vaak. Toen we om half 3 weer na binnen gingen begon het wel te regenen dat was dan wel weer jammer van die dag.
Rond half 4 kwamen er in een keer een hele groep meisjes van een school binnen zetten. Ze kwamen de kinderen even vermaken, het was heel erg druk. Voor ons was er geen kind meer om iets leuk mee te doen. De kinderen hadden nu een 2 op 1 begeleiding. Er waren die dag 26 "leidsters" en 13 kinderen. Zelfs een van de leidsters vond het veel te druk, ze werd er gek van. De kinderen vonden al die aandacht eerst wel leuk, maar later werden zij er ook gek van. Marina en ik mochten gelukkig bij de BSO kinderen helpen met een activiteit. We hebben een piratenhoed gemaakt. Dat was wel heel leuk om te doen.

Nu het weekend is gaan we maar eens uit. 2 vrijwiligers hadden ons al een aantal keer mee uit gevraagd, maar steeds hadden wij iets anders. Nu heb ik maar eens gevraagd of wij nog meemochten. Dus morgenavond gaan we ergens wat drinken en misschien ergens dansen. We zien wel wat de avond brengt.
Verder gaan we niet zo veel doen dit weekend volgensmij, misschien nog een bustourtje door Palermo maar we weten nog niet of we daar zin in hebben.

  • 04 Februari 2012 - 10:11

    Cin:

    Weeeeeeekenddddddddddd :D

    haha veel plezier met uitgaan ;)

    Liefs

  • 04 Februari 2012 - 21:44

    Nina Vaccaro:

    Volgens mij, vind men daar dat schoolkinderen er beter van worden om een keer tussen de middag met de kleintjes te gaan spelen... Ik kan me wel voorstellen dat jullie en de kindjes heel moe waren van "te veel aandacht". Een luxe probleem, dus...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 47749

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: