Donderdag 21-04-22 Udawalawe park en Unawatuna - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Donderdag 21-04-22 Udawalawe park en Unawatuna - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Donderdag 21-04-22 Udawalawe park en Unawatuna

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

21 April 2022 | Sri Lanka, Udawalawa

5:00 tring, tring.. de wekker

Stefan was dit keer al in de badkamer en rolde marlijn als tweede uit bed.

Snel aangekleed en het ontbijt opgehaald bij de bar. Deze was voor ons ingepakt zodat we die onderweg konden eten.

Bij de ingang stonden een paar jeeps te wachten en die van ons kwam er vlak erna ook aan.

Onze chauffeur die ook de Safari ging doen reed flink door. We waren het park nog niet in of we hadden al 3 keer een olifant gezien.

Het was even aftasten tussen ons en de gids maar uiteindelijk heeft hij ons hele mooie dingen laten zien. Hij had in de gaten dat Stefan erg geïnteresseerd was in vogels en hij kon daar ook veel over vertellen. Hij had er zelfs een boekje van bij zich.

Ook zagen we krokodillen en een baby krokodil, waterbuffels, gewone buffels, een jackhals, baby olifanten en volwassen olifanten. Helaas geen luipaard. Maar onze gids vertelde dat hij in 9 jaar maar 11 keer een heeft gezien en dan ook nog eens in een flits. Dus in dit park was de kans gewoon heel klein.

Ondanks dat was het een geslaagde Safari!

Toen we terug kwamen hebben we meteenweer even geplonst in het zwembad. Rond 12 uur kwam onze taxi ons weer halen en daarvoor namen we nog even een vroege lunch.

De reis ging veel over een snelweg met Max 100 km per uur. Dit haalde onze chauffeur niet eens. Af en toe hadden wij de ogen dicht dus de reis ging vrij snel.

Nu zijn we aangekomen in een mooi hotel aan het strand. Deze hebben we voor 2 nachten geboekt. We hebben nog ong 5 nachten in de buurt van unawatuna te gaan maar we hebben geleerd ze niet meteen allemaal vast te zetten. Eerst maar eens kijken of het ons hier bevalt.

Ze maakten voor ons een mooi plekje vrij op een strandbedje en daar zijn we blijven liggen tot half 6.

Even na de kamer en douchen. Daarna over het strand gewandeld naar een leuk eettentje. Lekker bij kaarslicht gezeten want de powercut was weer begonnen. Het eten vonden we iets minder en alles is bijna met vis. Maar eten aan het strand maakt het wel fijn.

Na een paar cocktailtjes en dit verhaaltje getypt te hebben, duiken we zo ons bedje weer in. Slaap lekker!