Dag 22 en 23 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu Dag 22 en 23 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

Dag 22 en 23

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

30 Januari 2018 | Sri Lanka, Galle

Vanmorgen ben ik alleen naar het weeshuis gegaan en daar kwamen via een andere organisatie 3 Duitse meiden. Ik heb bijna de hele ochtend bij de peuters in de grondbox geweest en heb een beetje met de meiden gekletst. Een van de vrouwen vroeg of ik bij de peuters wou blijven want zij moest naar het ziekenhuis met een kindje. Dus ze gaf een beetje mij de leiding en net voor ik naar huis zou gaan kwam ze terug om ons te helpen met de kinderen eten geven en wassen.

Smiddags ben ik met 4 nieuwe chinezen en Margot naar het weeshuis geweest. Ik heb de chinezen een kleine rondleiding gegeven en ze de box bijna ingestuurd om met de peuters te spelen. Daar hebben ze zich de hele middag vermaakt, terwijl Margot en ik bij de baby's hielpen. Een vrouw vroeg mij meerdere keren een baby te wassen. Dat deed ik graag, ook al zat hij onder de poep. Ik wil graag wat doen. Later vertelde ze dat ze geopereerd was en dus geen kinderen mocht tillen.

Vandaag verder lekker rustig en niks gedaan. Behalve een taartje eten omdat een Chinese jongen gisteren jarig was. Hij vertelde dat dit zijn eerste feestje was, omdat het geen traditie is het te vieren. Janaka vertelde dat hij vroeger zijn verjaardag altijd vierde in het weeshuis waar ik nu bijna elke dag kom. Zo is het vrijwilligerswerk hem er met de paplepel ingegoten. Hij ging op zijn 17 helpen bij het bejaarden tehuis, omdat hij dat graag wou en hij wist nog niet wat vrijwilligerswerk was.

--------------------------------

Vanmorgen ben ik met 5 chinezen naar het weeshuis gegaan. Daar waren de 3 Duitse meiden ook. Het was een leuke ochtend. Ik heb een poos met een van de vrouwen gepraat. Zij zei als eerste tegen een van de Duitse meisjes dat ik goed was met kinderen. Jeej! Toen heb ik haar allemaal vragen gesteld. Ze is 28 en verloofd (dat is hier altijd heel belangrijk). Ze werkt er nu 5 maanden en hiervoor werkte ze volgens mij als nurse in een ziekenhuis. Hier vond ze het leuker, omdat ze van kinderen houd en dit dichter bij haar familie is.

Vanmorgen kwamen er ook nog wat mensen langs chocola brengen en even kijken. Uiteindelijk was ik dus degene die de chocola uitdeelde en oplette dat de chinezen het aan de goeie kinderen gaven, niet de baby's en dat ze niet te veel knoeiden.

Smiddags ben ik met Margot en 3 Chinese meisjes naar het weeshuis geweest. Het was heel rustig toen we binnen kwamen en de meeste kinderen sliepen nog. Ik heb een baby verschoond en gewassen omdat hij had gepoept. Hier doe ik dat dus met de blote hand en water en zeep. Zou ik thuis niet aan moeten denken, maar hier is het heel gewoon geworden en kan je er ook maar beter niet te veel over nadenken. Een vrouw kwam naar mij toe en zei dat ik het heel goed deed. Weer een complimentje. Later ging ik een peuter wassen van poep en toen kwam een andere vrouw het weer overnemen omdat ik het blijkbaar niet goed deed. Ik denk dat ik teveel twijfelde omdat ze zo zat te kijken.

Uiteindelijk maar 3 kwartier met de kinderen gespeeld en weer terug na huis gegaan.
Met Laura en Claudia naar een vrouw geweest die kleren naait, maar ik vond er geen leuke stoffen dus heb niks besteld. Daarna op de kamer spelletjes gespeeld die Laura elke keer meeneemt naar het girlshome. Nog even gegeten en op tijd naar bed. Morgen ga ik walvissen spotten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 47724

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: