De 4de dag - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu De 4de dag - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

De 4de dag

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

11 Januari 2018 | Sri Lanka, Galle

Vanacht had ik wel een beetje last van de hitte. Ik was vroeg al een keer wakker geschrokken. Meestal is Naomi mijn kamergenoten er eerder uit als mij, maar van morgen ging ze nergens heen dus kon ze blijven liggen. Ik dacht even dat ik de wekker was vergeten te zetten. Maar het was nog maar 6 uur.

Ik ben vanmorgen in mijn eentje na het weeshuis geweest. Matthias was daar ook weer maar wel wat later als anders. De Canadese vrouw die ik wel weer na haar naam heb gevraagd maar weer niet onthouden heb, was we ook.
Toen ik binnenkwam waren er al wel kinderen in de grondbox gezet maar zonder speelgoed. Ik ging even bij de baby's kijken en zag daar de skippybal. Ik vroeg of ik die mocht meenemen en toen liep een vrouw met mij mee en nam de rest van het speelgoed ook mee. Ik heb bijna de hele ochtend gespeeld met de kinderen, plasjes opgeruimd en schone broeken aangedaan.
Er loopt ook vaak een poes rond en vandaag lag die bij een kindje met down in het bedje, super lief. Ik schrok eerst mag zag dat het wel goed ging, het leek net of ze hem aan het aaien was.

De Canadese vrouw vroeg mij of ik ook aan fundraising deed. De mensen daar willen nog meer klaslokalen bouwen en hebben daar geld voor nodig. Ik zei dat ik wel wou kijken wat ik kon doen, maar toen ik het in de groepsapp van hier zei iemand mij dat je daar niet in mee moet gaan.

Na de lunch, een uurtje slapen en even Skypen met mijn 85 jarige oma (om haar te feliciteren!) ben ik weer naar het weeshuis geweest. Het was er vanmiddag heel rustig. Heb een rondje gelopen en alle kinderen gedag gezegd en toen naar de baby's gegaan. Er waren geen andere vrijwilligers dus kon ik zelf kiezen waar ik ging helpen. Een baby was een beetje aan het huilen dus ging ik iemand zoeken om te vragen of ik hem eruit mocht halen. Dat mocht en uiteindelijk ben ik de hele middag bij de baby's gebleven. De vrouwen waren heel lief, ze vroegen mij Vanwalleghem. Waar ik vandaan kwam, of ik broertjes en zusjes had. De belangrijkste vraag is of ik getrouwd ben. Daarna zijn ze ook geïnteresseerd in wat papa en mama voor een werk doen en wat ik voor een werk doe.

Ze kwamen ook weer bij mij voor het geld van de lokalen. Of ik wist of dat ging lukken. Ik heb heel verstandig gezegd dat ik het er eerst met Janaka (huisbaas/projectleider) over moest hebben. Toen hebben ze hem zelf gebeld geloof ik. Ik hoop dat ik hem vandaag of morgen nog kan zien.

Half 7 kwamen 2 tuktuks, mij, Laura, Ines, Dianne, Patty en Evi ophalen omdat we uit eten gingen bij Coco Beach. Het was de laatste avond dat we met Patty en Evi konden eten omdat zij zaterdag vertrekken op een rondreis van 2 weken voor ze weer naar Nederland gaan. Matias kwam ook maar was wat later, hij woont niet meer bij Janaka maar bij iemand anders en komt op zijn scooter. Coco Beach is een restaurant aan zee met daarboven geloof ik een hotel. Echt wel luxe met wat ik tot nu toe hier gezien heb. Je betaald dan natuurlijk ook iets meer, maar hebt wel iets meer westers eten.
We begonnen met een lekkere cocktail en ik heb een mix grill gegeten. Super lekker. Als toetje had ik een cheesecake met iets van fruit, Ines zat naast mij en had een soort brownie en toen hebben we gedeeld. Aan het einde van de avond hebben we nog geprobeerd een groepsfoto te maken en dat was echt groot succes in het donker.

Ashkar wou ons niet meer ophalen na 9 uur dus zijn we op straat gaan lopen op zoek naar een tuktuk. Matias zei dat er wel 2 achterop mochten maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Hij is wel steeds bij ons gebleven om te kijken of we wel echt thuiskwamen, heel lief. Uiteindelijk is het ons en vooral hem gelukt om 2 tuktuks aan te houden die ons allemaal terug wouden brengen. Een uur te laat dan dat we eigenlijk maar thuis mochten komen hebben we het toch gehaald en een hele leuke avond gehad. Jammer dat er 2 van de groep gaan, ben benieuwd of er nog meer leuke mensen bij komen.

Ik wou net gaan slapen, gilt er iemand in de kamer naast mij. Er zat een kakkerlak in de badkamer. Gelukkig hebben we hier een bewaker, Douglas, die ook voor ons kookt en de hele nacht hier blijft opletten. Die ging de kakkerlak wel even weghalen. Er loopt best. Een ongedierte hier rond. Ik heb nog geluk met mijn kamer, er kan eigenlijk alleen onder de deur iets binnenkomen maar geen grote dieren. Er liep begin van de week wel een soort gekko over de muur. Best gek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 47725

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: