20-05-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 20-05-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

20-05-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

20 Mei 2012 | Italië, Palermo

Woensdag en donderdag, hebben we weer niet veel bijzonders gedaan. We zijn verder gegaan met de activiteit. Donderdags, hebben we ook onze handen gedaan. Die van de leidsters en vrijwilligers. Het ziet er wel heel erg leuk al die handjes buiten. Ik ben alleen heel erg benieuwd hoe het eruit ziet als het gaat regenen. Ik ben bang dat de verf er af zal gaan. Maar dat zien we dan wel weer. Woensdag zijn we ook nog even naar de taalcurses geweest om afscheid te nemen. We hebben onze leraar bedankt en hem een pakje stroopwafels gegeven. Hij vond het jammer dat we weg gingen en vroeg ons of we in nederland nog een kaartje wouden sturen naar de school waar de taalcurses in zat. De rest van deze 2 dagen hebben we niet veel bijzonders gedaan dan huiswerk maken en Grey's anatomy kijken.

Vrijdag, was het een drukke dag met vrijwilligers. 's ochtends waren er al 4 vrijwilligers, wij en 2 leidsters. Dat allemaal voor maar 20 kinderen denk ik. Toch was het wel gezellig. Marina en ik hebben buiten gespeeld bij de peuters en leuke foto's gemaakt. De kinderen waren vandaag heel erg lief en wouden erg graag op de foto. Dat is ook terug te zien. We proberen de laatste dagen nog veel foto's te maken omdat het straks niet meer kan en we dan misschien spijt hebben. Na stage zijn we naar huis gegaan en hebben een aflevering van Grey's anatomy gekeken. Daarna heb ik mij gedoucht en klaargemaakt voor de avond. We zouden eerst de nacht door gaan brengen op het strand. Daar had ik best wel zin in, maar de vrijwilligers die met ons mee zouden gaan konden niet meer. Ze konden uit gaan tot 12 uur 's nachts omdat ze de volgende dag een auto zouden huren en dan een lang weekend weg zouden gaan. Toch was de avond nog wel gezellig, we zijn weer wat gaan drinken bij het cafe vlak bij een van de vrijwilligers appartement. Daar konden we ook wat eten en daarna zijn we naar haar appartement gegaan. Daar hebben we weer wat gedronken en muziek geluistend. Toen zijn we terug naar de Ballaro markt gelopen om daar wat te gaan drinken. De man die vaak vanuit het cafe bij ons tegenover naar mij lacht en zwaait was er ook. De slijmbal, heel lief lachen en de hele tijd kijken. We zijn niet lang gebleven en zijn toen naar huis gegaan. Ik was best wel moe, ik was verkouden en had het wel gehad. Thuis hebben we op bed nog even liggen kletsen en zijn daarna gaan slapen.

Zaterdag, hebben we eerst uitgeslapen. Rond 11 uur zijn we opgestaan en naar boven gegaan. Daar hebben we eerst een aflevering gekeken van Grey's anatomy waar we al bij seizoen 5 zijn. Bijna af dus.. en het downloaden van seizoen 6 lukt nog niet echt. Daarna zijn we naar de markt gegaan om boodschappen te doen en hebben we besloten om naar het strand te gaan. We zijn ons klaar gaan maken en rond 1 uur zijn we op de bus gestapt. Onderweg waren er 2 nederlandse jongens in de bus. Ik dacht eerst dat ze duitsers waren, maar had ze blijkbaar niet goed verstaan. Ze vroegen ons in een keer wat over het buskaartje. Daarna heb ik een heel gesprek gehad met een jongen over wat wij hier deden. Hij was met vakantie en vroeg hoelang wij hier al waren. Ik zei 4 maanden en toen was hij wel even verward. Daarna kwam het hele verhaal van stage en van alles en nog wat over Palermo. We hadden er ook een half uur voor om erover te praten. Toen we bij Mondello aankwamen zijn hun een bedje gaan huren en wij gingen op het gewone strand liggen. Het was deze dag wel fris, ik ben het water daarom ook niet ingeweest. Ik had er niet zo veel zin in. Toen we net lagen begon er een vliegshowtje voor onze neus. Dat was wel mooi, eens iets anders dan een kale blauwe hemel. We zijn niet heel erg lang gebleven. Toen we weer naar huis wouden gaan hebben we eerst een bakje lasange gehaald, deze smaakte helaas niet zo lekker als toen die keer met mijn ouders. Daarna zijn we op de bus richting huis gestapt en hebben daar weer een aflevering gekeken van Grey's anatomy. Daarna hebben we ons gedoucht en heb ik eten klaar gemaakt. Een lekker bord vol met sla, ei en spekjes en dat hebben we opgegeten tijdens nog een aflevering, wat we de rest van de avond ook nog door hebben gezet.

Zondag, vandaag hebben we niks gedaan. Toen we vanmorgen naar buiten keken waren er wolken aan de lucht en toen ik daarstraks naar het weerbericht keek zag ik dat de week die nu volgt er niet beter uit ziet. Ik zag zelfs dat het misschien nog gaat onweren. Nu maar hopen dat het die week daarna goed zal zijn. Wat moeten we anders doen dan 5 dagen op het strand liggen als het slecht weer is? Ook hadden wij bedacht dat we ons feestje voor de kinderen buiten zouden doen. Maar dat is niet zo erg. Het zou ook jammer zijn om deze leuke 5 maanden zo af te gaan sluiten. Nog maar 11 dagen en 10 nachtjes te gaan :)

  • 21 Mei 2012 - 05:48

    Mam:

    ik kan niet wachten, .. hoop wel dat je nog mooi weer krijgt.

  • 22 Mei 2012 - 20:29

    Wendy:

    Hoi Marlijn, nog even aftellen en dan weer naar het nu niet meer zo koude kikkerlandje. Ik wens je een goede reis over een paar dagen. groetjes!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 47556

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: