1-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 1-04-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

1-04-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

01 April 2012 | Italië, Palermo

Woensdag, was het een gezellige stagedag. We zijn om 8 uur begonnen, net als 2 andere vrijwilligers. Ik ging om half 10 helpen met de kleintjes fruit geven en ben daarna de hele dag op deze groep gebleven. De peuters waren buiten en Marina was daar ook. Dus zaten wij met de kleintjes in de grote speelruimte. Eerst zaten alle kinderen weer in de buggy maar na een poosje mochten ze eruit. Een leidster (Roos) die op de groep stond was in het begin van toen wij hier begonnen niet zo aardig tegen ons. Zij praatte niet echt tegen ons en kon er niet goed tegen dat wij de taal niet spraken. De laatste tijd vonden we haar al steeds aardiger worden en nu heeft ze aangegeven dat ze weggaat. Ze is ook veel leuker tegen de kinderen nu. Ze haalde uit de keuken een pakje koekjes waar wij ook van mochten pakken. Ze praatte ook tegen ons, vooral tegen Verena omdat zij de taal wel spreekt. Maar ik begreep al wel waar het over ging, niet alles maar wel veel. Ze vertelde dat een moeder van nicolata, haar baby in de buik was verloren. Ze vroeg aan mij en Verena of wij de moeder al wel eens gezien hadden. Ze begreep dat ik haar moeder al wel eens gezien had en ook dat ik wist dat ze zwanger was. Leuk om meer een gesprek te kunnen voeren, ookal is dit toch met handen en voeten en alleen maar si en no. De tijd ging deze dag ook wel snel voorbij. Om 2 uur naar huis gegaan en op internet gezien dat 4 van de 5 verslagen zijn voldaan :D We zijn naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen en kwamen natuurlijk weer duurder uit dat de bedoeling was. Ik zou maar niet vertellen wat het totale bedrag was :P
Daarna om 5 uur na de taalcursus geweest en er weer niks van gebakt. Het ging weer over het stomme onderwerp waar ik niks van snap. Ik dacht er iets wijzer uit te zijn geworden maar de laatste 5 minuten en een nieuwe opdracht hebben dat weer veranderd. Toen we weer thuis waren hebben we de film afgekeken waaraan we tussen de middag waren begonnen. (kuifje :D) We hadden het water voor de pasta aangezet en toen het kookte de dingetjes erin gedaan, omdat het spannend werd in de film zijn we het vergeten. Ik dacht er in een keer aan, gelukkig was het niet verbrand en het smaakte nog prima. We aten dit uit gemakzucht en omdat de groentekraampjes op de markt al verdwenen waren. Dit is meestal op woensdag middag maar dat waren we even vergeten. Nog even gtst gekeken en gaan slapen.

Donderdag, een stagedag waar ik eigenlijk niet zo veel meer van weet. Het was waarschijnlijk weer een zelfde dag als gewoonlijk. Weer van 8 uur tot 2 uur in de middag, dan weer na huis even wat aan huiswerk doen, kleren wassen of opruimen voor de muisjes. Die overigens nog steeds niet weg zijn. We snappen het nu echt niet meer. We hadden van een man van die gifdingen gekregen, best veel eigenlijk en die zijn nu allemaal op. We denken dat ze nu in een 2 persoons opgevouwen deken zitten. Die durven we nu dus niet meer aan te raken. Het leuke is dat die deken naast mijn koffer ligt. Dus moet ik opletten dat ik mijn koffer goed dicht laat. Ben het al een keer vergeten en toen heb ik maar meteen even mijn hele koffer uitgezocht. We zijn deze dag nog naar de markt geweest en Marina heeft deze avond Pilaf gemaakt. Dat smaakte goed :)

Vrijdag, dit was de dag van het kinderfeestje van Roos. Het was weer een gewone stagedag. Niet veel bijzonders. We waren klaar om 2 uur en zijn toen naar huis gegaan. Marina had "even" geskypt met thuis en ging daarna douchen. Toen kon ik even 20 min op haar wachten. We zouden 4 uur naar het kinderdagverblijf gaan voor het feestje maar we waren daar denk ik bijna half 5. Het feestje was wel gezellig maar niet zo leuk als de feestjes die we eerder al hadden meegemaakt. We zijn daarna nog een uurtje na de taalcursus geweest. Weer nieuwe dingen geleerd die we gelukkig wel snapten. De grammatica die we niet snapten hebben we maar gelaten voor wat het was. Misschien later nog. Tussen de middag hadden we de restjes van de pilaf opgegeten en 's avonds had ik wrap gemaakt. Ik had de kip en spekjes en uien gebakken. Marina had de wraps gesmeerd en de tomaatjes gesneden. Ik had ook de sla klaargemaakt. Deze was weer eens behoorlijk slecht. Ik snap dat niet, ze zijn helemaal hard van binnen. Hoe kan ik dat aan de buitenkant zien??
´s avonds nog een film gekeken natuurlijk en gtst.

Zaterdag, hebben we eerst even uitgeslapen. De rest van de ochtend heb ik een verslag voor de opdrachten gemaakt van school. We hebben een film gekeken en daarna heb ik mij gedoucht. Om half 4 zijn we naar de winkels gelopen, we hebben weer hetzelfde rondje gedaan als vorige week zaterdag. Weer een marktje en weer schoenen gekocht. Ook weer de H&M natuurlijk. Daar een blazer en een jurkje gekocht. Toen we weer na huis liepen hebben we onderweg nog een ijsje gehaald. :D lemon :D smaakte weer goed. Thuis hebben we ons even tortellinies klaargemaakt omdat we niet zeker wisten of we ´s avonds wel te eten kregen. Om 8 uur zijn we naar het kinderdagverblijf gelopen. Samen met 2 andere vrijwilligers. Toen we daar aankwamen stonden alle kinderstoeltjes buiten en waren er al een paar mensen. Maar pas rond half 9 of 9 uur werd het eten op tafel gezet en was bijna iedereen aanwezig. Roos had zelf couscous gemaakt. Ik had geen idee wat ik at maar het smaakte wel lekker. Daarna vertelde Rosita een verhaal en Roos vertelde zelf ook nog wat. Verena had het even voor ons vertaald. Het bleek dat ze helemaal geen 22 jaar is maar ouder, dat ze een zoontje had van 3 jaar oud. Ze had hem nu al 3 jaar niet gezien, omdat hij in Brussel woont. Hij woont bij zijn oma en Roos was hier om te werken. Ze moest geld verdienen, hoe het verder precies zat weten we ook niet. Maar dit was wat zij ervan begreep. Als we dit eerder hadden geweten dan had je haar meer begrepen hoe ze met kinderen om ging. Maar ik snap nu wel dat ze het moeilijk zou vinden om met kinderen te werken terwijl ze haar eigen zoontje al 3 jaar niet heeft gezien. Daarna kregen we nog een toetje, dit smaakte ook heerlijk. Er stond een schaal dat leek op ijs. Maar toen ik het at waren het een soort soesjes die kapot waren. Ook hebben ze hier een soort rolletje met vulling erin en van die gekleurde dingetjes waar ik de naam niet van weet. Ze hadden ook nog iets anders, het was een beetje bruin en wit. Maar dat smaakte niet zo lekker. Het was een sterke koffie smaak. Dit heb ik ook maar niet opgegeten. Na een beetje muziek en dansen hebben we de tafels opgeruimd en de stoelen naar binnen gebracht. Daarna afscheid genomen van alle mensen die we kenden en Roos een knuffel gegeven. Ze zei dat ze maandag nog terug zou komen. We zijn naar huis gegaan en nog even achter de laptop gezeten. Daarna gaan slapen.

Zondag, vandaag hebben we afgesproken met de vrijwilligers om een tuin te gaan bekijken. Om kwart over 11 bij het central station en vanuit daar lopen we naar de botanische tuin. Toen we daar aankwamen stond er een hele lange rij. We waren bang dat we een uur in de rij zouden moeten staan en in de zon. Verena stelde voor om eerst een ijsje te gaan eten, maar we zijn toch in de rij gaan staan. Het was best grappig want we stonden er nog geen 10 min. Toen we binnen waren stonden er nog meer vrijwilligers. 2 van hun moesten achter een kraampje staan, volgensmij gingen zij geld ophalen voor een kinderopvang. De andere vrijwilliger, Amy liep met ons mee. De tuin was verder niet heel erg bijzonder. Ik vond dat de bloemen en andere planten er droog uitzagen en er waren ook niet veel bijzondere die we nog niet gezien hadden. Ook waren er kraampjes waar je bijv. keramiek kon kopen. Ik heb wel wat mooie dingen gezien maar niks gekocht. Er was ook een kraampje met koekjes en ook meerdere kraampjes met sieraden. We zijn ook nog een gebouw ingeweest waar we niet van weten of het wel mocht. Iets later zijn we daar weggegaan. Verena moest gaan omdat ze naar het vliegveld moest, ze gaat een week met haar ouders rondtrekken door sicilië. Wij hebben nog een ijsje gegeten bij de mac en zijn toen terug naar ons appartement gegaan. De rest van de dag gaan en kunnen we niet veel meer doen dan kleren wassen, film kijken, huiswerk maken en koken. Alles is weer dicht want het is zondag middag. Dat is eigenlijk zo jammer. Dan ben je vrij en dan is er niks los. Het weer is echt super nu hier, daar zijn we wel heel erg blij mee :D we kunnen nu in een hemdje buiten lopen alleen zijn we dan een van de enige die er zo bij lopen. Wel zien we nu ook steeds meer toeristen, je kunt ze echt herkennen. Allemaal van die groepen met bussen enzo.
Ik heb niks meer te vertellen en ga maar eens wat doen. Toedeloe, Arrivedeci :D

  • 01 April 2012 - 12:51

    Thea:

    Leuke foto's Marlijn. Ik zie wel dat jij van het foto maken bent. Nog veel plezier en weer veel succes met je stage. Groetjes, Thea

  • 07 April 2012 - 14:36

    Nina Vaccaro:

    Zo te zien, hebben jullie heel wat vrienden gemaakt! :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 47571

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: