15-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu 15-03-2012 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Marlijn Magendans - WaarBenJij.nu

15-03-2012

Door: marlijnmagendans

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

15 Maart 2012 | Italië, Palermo

Dinsdag, hebben we stage gelopen van 8 tot 2 uur. Het was een zonnige dag, om 11 uur zijn we na buiten gegaan en hebben daar lekker gespeeld. Elena kwam mij nog vragen om een bellenblaas, ik zei haar dat ik het de volgende dag zou meenemen. Verder hebben we lekker pauze gehouden in de zon en daarna was er een kind buiten, daarom konden wij ook nog even buiten blijven. Kwart voor 2 zijn we weer na binnen gegaan waar na we al weer snel naar huis konden gaan. Op de terug weg zijn we nog na de markt geweest voor tomaten, sla en eieren. Toen het 4 uur was zijn we voor 2 uur na de taal cursus geweest. We kregen een blaadje, met daarop een tabel met mannelijk vrouwelijk en dan nog enkelvoud en meervoud. Daaronder moest je de woorden zo aanpassen dat het klopt. Marina was van mening dat het anders moest dan ik zei. Dus ik wachte af wat de leraar zei en natuurlijk had ik weer gelijk. Geniaal moment was dat, marina's gezicht was om te lachen. 's avonds hebben we een broodje gegeten met ei, kip en ham.

Woensdag, hebben we stage gelopen van 8 uur tot 2 uur. Het was weer een zonnige dag. Ook deze dag hebben we weer buiten gespeeld en buiten pauze gehouden. Toen onze pauze voorbij was zijn we binnen gaan spelen met de kleintjes die wakker waren. Ze waren lekker over de grond aan het kruipen achter een autootje aan. Het leek erop dat de 2 kleintjes samen aan het spelen waren. Wat ze normaal op zo'n jonge leeftijd niet doen. Toen we thuis waren hadden we besloten om even na de markt te gaan voor wat groentens. Toen we daar aankwamen was de markt half weg en was er bijna nergens groente te bekennen. Dat word dan maar restjes voor de avond. Toen we weer terug gingen kwam de man die de gastanks bij ons brengt na mij toe. Of deze brief van mij was. Een brief met mijn naam erop :P Tess (oppaskindje van mam) had voor mij een tekening gemaakt en deze opgestuurd. Nu hangt deze boven mijn bed en ik ben er heel blij mee. We zijn om 5 uur na de taalcursus gegaan en zijn hier een uurtje gebleven. De taalcursus vinden we nu wel leuk, er zijn nu 2 vrouwen er bij gekomen en dat maakt het toch wat gezelliger. Ze komen uit Libië en Ghana of zo, hun kinderen zitten bij ons op de bso en ze praten aardig goed engels. Dus wij helpen hun met Italiaans en zij ons. Dat is erg handig als je de leraar niet goed begrijpt. De rest van de avond hebben we sla gegeten, gtst gekeken en zijn vroeg naar bed gegaan.

Donderdag, vandaag hebben we stage gelopen van 8 tot 2 uur. We lopen nu elke dag stage om deze tijden omdat de italiaanse stagaires hun laatste dag hebben gehad en wij ooit aan hebben gegeven dat we het liefst 's ochtends stage willen lopen. Dit is fijner, omdat je nog een pauze hebt voordat je na de taalcursus gaat en daarom de dag niet zo lang duurt. Ook kun je het eten van 's avonds vast voorbereiden of nog even naar de markt gaan voor boodschappen, ga zo maar door.
Vandaag was het weer een zonnige dag. We zijn al vrij snel naar buiten gegaan met de kinderen. Eerst alleen de grote kinderen en later ook de baby's. Ze hadden een stukje van de speelplaats afgeschermt met een paar buggy's zodat de kleintjes niet tussen de grote kinderen heen liepen. Toen de kleintjes moesten eten ben ik met ze mee na binnen gegaan. Ik gaf Silvia en Nicolate te eten. Silvia viel onder het eten in slaap, heel schattig. Ik heb haar na haar buggy gebracht en ook de rest van de kinderen toen ze klaar waren. De kinderen waren vandaag onrustig, het duurde lang voordat ze sliepen. Daarna heb ik geholpen met de grotere kinderen om te eten. Ook die gingen daarna na bed en waren erg onrustig. We hebben vandaag weer buiten pauze gehouden, dit keer samen met de vrijwilligers lekker in de zon. Het laatste half uurtje zaten we weer binnen, maar dit mag nu ook wel. Je begint de zon nu wel op je huid te merken. Om 2 uur zijn we na ons appartement gegaan en om 3 uur weer terug naar het kinderdagverblijf. Rosita had ons eerder deze week gevraagt of we bij deze meeting wouden zijn. We hebben gepraat over onze ervaringen en die van de vrijwilligers. Een van hun vertelde dat ze eigenlijk best wel moe werd van het altijd maar straffen van de kinderen. Toen later de mentor van hun en ons, ons vroeg naar een reactie daarop was Marina even heel slim :P Met een wijs antwoord was het gesprek weer afgesloten en gingen we weer terug naar huis. We hebben nog even prei en brood gehaald op de markt. Dus we hebben vanavond een heerlijke (al zeg ik het zelf:P ) preistampot gegeten. De aardappels zijn hier zo zacht dat je niet eens zo'n stampding nodig hebt. Ik kon zo met de lepel roeren en het was klaar. Dit is ook voor herhaling vatbaar. We proberen nu een beetje nieuwe dingen uit omdat we anders steeds bij het zelfde blijven. Zoals bloemkool, broccoli, hamburger en sla. Dan heb je natuurlijk ook nog alle soorten pasta wat we wel eten.
Nu heb ik even met Ronald geskypt en wacht ik op thuis, maar die nemen niet op :( niet dat ik veel te vertellen heb :P. Het word weer tijd voor bed, dan de laatste dag deze week en een heerlijk zonnig weekendje :D Ik heb er al zin in. Dit maakt het hier weer wat makkelijker :D

  • 15 Maart 2012 - 22:39

    Loesepoes:

    Hey Marlijn,

    Altijd leuk om je verslagen te lezen...je maakt er 1 groot feest van met de kinderen en maakt t ook gezellig, samen met marina. We weten nu nog meer van je dan dat je gewoon thuis bent hihihi....mooie sieraden die je aan emmy gegeven hebt. Heb ze nu in t echt gezien! We denken aan je, liefs de janssens

  • 16 Maart 2012 - 10:59

    Nina Vaccaro:

    zo te zien, hebben jullie goed werkritme te pakken en het gaat lekker! Ben blij met jullie positieve beoordeling! Knap, hoor!

  • 16 Maart 2012 - 15:57

    Cin.:

    Jaaaa wrijf het er maar weer in met het weer!! psshh... :(

    Liefssssssss

    (wat een schatje die Nora,,, jaaaa jij ook hoor)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

23-05-2012

20 Mei 2012

20-05-2012

15 Mei 2012

15-05-2012

08 Mei 2012

8-05-2012

02 Mei 2012

2-05-2012
Marlijn

Actief sinds 19 Dec. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 47726

Voorgaande reizen:

07 April 2022 - 28 April 2022

Huwelijksreis Sri Lanka

06 Januari 2018 - 06 Maart 2018

Tripje naar Sri Lanka

07 Januari 2012 - 31 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: